Kennelliiton Nuoret järjestivät loka-marraskuussa digitaalisen taiteen kilpailun teemana ”Koirakaveri ei kiusaa”. Kilpailussa miteltiin lopulta neljässä eri kategoriassa. Koiramessujen 2023 kävijät äänestivät voittajia Kennelliiton Nuorten ständillä koko Koiramessuviikonlopun ajan.

Voittajat ovat:

Staattiset teokset, alle 13-vuotiaat: Martta Kalmari

Staattiset teokset, 13–17-vuotiaat: Petra Pirkkanen

Staattiset teokset, 18–24-vuotiaat: Aurelia Uitto

Videot ja animaatiot, 13–17-vuotiaat: Sanni Tiikkanen

Paljon onnea voittajille ja kiitos kaikille osallistuneille! Kaikki kilpailutyöt olivat aivan upeita! Voittajat saavat palkintonsa postitse 😊

"Koirakaveri ei kiusaa" - Digitaalisen taiteen kilpailu
(kilpailuaika 1.10.-19.11.2023)

Kilpailuohjeet:

Kilpailukategoriat:

1. Staattiset teokset: Tähän kategoriaan osallistutaan digitaalisilla maalauksilla, piirroksilla, valokuvamanipulaatioilla tai muilla teoksilla, jotka eivät sisällä liikkuvaa kuvaa tai ääntä.
  2. Videot ja animaatiot: Tähän kategoriaan kuuluvat digitaaliset videot ja animaatiot, jotka hyödyntävät liikkuvaa kuvaa ja ääntä.

Kilpailun ikäsarjat:

1. Alle 13-vuotiaat
  2. 13–17-vuotiaat
  3. 18–24-vuotiaat

Kilpailuun ilmoitettavan teoksen tulee täyttää alla olevat ehdot. Jos ehdot eivät täyty, teos voidaan hylätä kilpailusta ilman erillistä ilmoitusta. Lue ehdot huolellisesti!

• Staattiset teokset: Tiedostomuoto JPEG- tai PNG. Kuvakoko vähintään 1920 x 1080 pikseliä ja enintään 7087 x 9449 pikseliä. DPI vähintään 300.
  • Videot/Animaatiot: Videon tai animaation pituus maksimissaan yksi minuutti. Tiedostomuoto .mp4. Tiedostokokominimissään 1080p (HD): 1920 x 1080 ja maksimissaan 2160p (4K): 3840 x 2160.
  • Nimeä tiedosto: sukunimi_etunimi_syntymävuosi
  • Teos ei saa olla esillä julkisesti ennen Koiramessuja 2023
  • Teoksen aiheen tulee tukea kiusaamiseen vastaista viestiä ja siihen tulee liittyä koira

Tekijänoikeudet:

Kilpailutyön tulee olla omaa tuotantoasi. Kilpailuun osallistuva vastaa siitä, että hänellä on tekijänoikeudet lähettämäänsä kilpailutyöhön eikä työ loukkaa kolmansien oikeuksia (esim. immateriaalioikeudet, kuten tekijänoikeudet, tavaramerkit tai patentit). Jos teoksessasi esiintyy henkilöitä tunnistettavasti, niin sinulla tulee olla heiltä lupa julkaisuun. Alaikäisten kohdalla luvan antaa huoltaja.

Osallistuessaan kilpailuun osallistuja antaa kilpailun järjestäjälle veloituksetta oikeuden käyttää kilpailutyötä rajattoman ajan vapaasti omassa toiminnassaan. Tämä oikeus sisältää mm. teoksen esittämisen järjestäjän verkkosivuilla, sosiaalisessa mediassa ja kaikissa muissa kilpailun mainostamiseen ja dokumentointiin liittyvissä kanavissa. Kilpailun järjestäjällä on oikeus säilyttää kopio kilpailutyöstäsi arkistoissaan dokumentointia, mahdollista näyttelykäyttöä tai markkinointia varten. Kilpailun järjestäjällä ei ole oikeutta myydä tai luovuttaa kilpailutyötäsi kolmansille osapuolille ilman lupaa.

Vaikka annat kilpailun järjestäjälle oikeuden käyttää teostasi, säilytät silti tekijänoikeutesi teokseesi. Voit edelleen käyttää, jakaa ja julkaista teostasi omilla kanavillasi.

Osallistumislomakkeen täyttäminen ja kilpailutyön lähettäminen:

Osallistu kilpailuun vasta kun työsi on valmis. Täytä ensin lomakkeeseen kaikki tiedot ja vahvista osallistumisesi kilpailuun.

Lomakkeen lähettämisen jälkeen saat vahvistusviestin sähköpostiisi osoitteesta noreply@kennelliitto.fi. Vahvistusviesti sisältää linkin sähköiseen palveluun (WeTransfer), jonka kautta pääset lataamaan työsi kilpailuun.  Muista nimetä kilpailutyösi ohjeiden mukaisesti (sukunimi_etunimi_syntymävuosi) jotta työsi täyttää kilpailuehdot.

Osallistumisen aikataulu:

Kilpailutöitä otetaan vastaan 1.10-19.11.2023

Palkinnot:

Teokset ovat esillä Koiramessuilla 2023 Helsingissä, jossa kävijät äänestävät voittajat. Jokaisen ikäsarjan voittaja molemmissa kilpailukategorioissa palkitaan Hotellilahjakortilla.

Osallistu kilpailuun tästä!

Toivotamme sinulle innostavaa ja luovaa taiteellista matkaa kohti "Koirakaveri ei kiusaa" -kilpailun huippuhetkiä!

Seuraa kilpailun etenemistä ja saa lisätietoa seuraamalla meitä instagramissa @kennelliiton_nuoret ja verkkosivuillamme kennelliitto.fi/nuoret!