Kenneluutiset

Kennelliitolla on noin 2000 jäsenyhdistystä. Alueellista toimintaa koordinoivat 19 kennelpiiriä, joiden jäseninä on rotuyhdistyksiä ja erilaisia koiraharrastusyhdistyksiä. Rotujen jalostusta ohjaavat ja kehittävät 95 rotujärjestöä.

Kenneluutiset on Suomen Kennelliiton sähköinen, noin kerran kuussa ilmestyvä tiedote jäsenyhdistyksille ja toimihenkilöille. Se sisältää muun muassa hallituksen päätöksiä, toimikuntien tiedotteita ja muita ajankohtaisia asioita Kennelliitosta ja koiramaailmasta.

Kennelliiton ajankohtaisia tiedotteita kerätään sähköiseen uutiskirjeeseen, joka lähetetään sähköpostitse Kennelliiton jäsenyhdistyksille, kennelpiireille ja uutiskirjeen tilanneille. Tiedotteita lisätään Kennelliiton verkkosivuille myös muulloin kuin vain uutiskirjeen lähetyksen yhteydessä, joten verkkosivuilla kannattaa vierailla myös kirjeiden välillä.

Voit tilata Kenneluutiset täältä.

Kenneluutisten julkaisuaikataulu vuonna 2024

• vko 3 (tammi) DL: vko 2, Kenneluutiset 1/2024 lähetettiin 17.1.
  • vko 6 (helmi) DL: vko 5, Kenneluutiset 2/2024 lähetettiin 8.2.
  • vko 13 (maalis) DL: vko 12
  • vko 15-16 (huhti) DL: vko 14
  • vko 19-20 (touko) DL: vko 18
  • vko 22-23 (touko, valtuusto) DL: vko 21
  • vko 25-26 (kesä) DL: vko 24
  • vko 34-35 (elo) DL: vko 33
  • vko 38-39 (syys) DL: vko 37
  • vko 41-42 (loka) DL: vko 40
  • vko 48-49 (marras) DL: vko 47
  • vko 51-52 (joulu) DL: vko 50

Materiaalit pyydetään toimittamaan DL-viikkoon mennessä.

Jäsenkirje

Kennelliitto on valtakunnallinen koira-alan asiantuntijajärjestö, edunvalvoja ja vaikuttaja. Jäseninämme on noin 147 000 suomalaista koiranomistajaa, joista noin 3000 on nuorisojäsentä. Lisäksi jäsenistöömme kuuluu noin 2000 yhdistystä. Järjestämme monipuolista toimintaa, koulutuksia ja tapahtumia koiranomistajille ja koiraharrastajille.

Jäsenkirje on Suomen Kennelliiton sähköinen uutiskirje jäsenille. Kirjeessä tiedotetaan jäsenasioista, kuten jäseneduista, tapahtumista, koulutuksista ja kokouksista sekä muista ajankohtaisista asioista. Jäsenkirje lähetetään kaikille Kennelliiton henkilöjäsenille. Voit tilata jäsenkirjeen täältä.

Kasvattajakirje

Suomessa on noin 13 000 koirankasvattajaa, jotka ovat kasvattaneet pentueen viimeisen viiden vuoden aikana. Suuri osa kasvatustyöstä on hyvin pienimuotoista kotikasvatusta. Kennelliitto tukee vastuullista koirankasvatusta. Tarjoamme koirien jalostukseen ja hyvinvointiin liittyvää neuvontaa, järjestämme kursseja kasvattajille ja rotuyhdistysten jalostusneuvojille, ylläpidämme koirien terveys- ja luonnetietoja sisältävää jalostustietojärjestelmää ja vastaamme koirien rekisteröinnistä, tunnistusmerkintäasioista, kennelnimistä ja kennelneuvonnasta.

Kasvattajakirje on Suomen Kennelliiton sähköinen uutiskirje kasvattajille. Kasvattajakirje sisältää tietoa esimerkiksi kasvattajia koskevista ajankohtaisista asioista, päivitetyistä ohjeista ja säännöistä, tapahtumista, koulutuksista ja kursseista. Voit tilata kasvattajakirjeen täältä.

Eläinlääkärikirje

Eläinlääkärit ovat Kennelliiton tärkeitä yhteistyökumppaneita koirien terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi. Kennelliiton jalostustietojärjestelmään kirjataan vuosittain reilusti yli 80 000 koirien terveystutkimustulosta.

Eläinlääkärikirje on Suomen Kennelliiton sähköinen uutiskirje eläinlääkäreille ja klinikoille. Eläinlääkärikirje sisältää tietoa eläinlääkäreitä ja -hoitajia koskevista ajankohtaisista asioista, kuten koirien terveystutkimusohjeista, tietoa päivitetyistä ohjeista ja ohjeistuksista, tapahtumista ja Kennelliiton palveluista. Voit tilata eläinlääkärikirjeen täältä.

Markkinointikirje

Markkinointikirje on Suomen Kennelliiton sähköinen uutiskirje. Markkinointikirjeessä markkinoidaan muun muassa tapahtumia, kuten esimerkiksi Koiramessuja. Markkinointikirje lähetetään niille Kennelliiton jäsenille, jotka ovat antaneet markkinointiluvan sekä markkinointikirjeen tilaajille. Voit tilata markkinointikirjeen täältä.

WDS 2025-uutiskirje

Suomen Kennelliitto järjestää Maailman Voittaja 2025 -näyttelyn Helsingissä Messukeskuksessa 8.-10.8.2025. Näyttely on kansainvälisen kennelunioni FCI:n vuosittainen arvonäyttely, joka järjestetään eri vuosina eri puolilla maailmaa. Tässä uutiskirjeessä kerrotaan ajankohtaisia asioita näyttelyyn liittyen. Voit tilata kirjeen täältä.

Uutiskirjeen peruminen

Voit perua haluamasi uutiskirjeen sähköpostiin saapuneen uutiskirjeen alareunasta ”Peruuta uutiskirjeen tilaus”.