Yhdistysjäsenet

Kennelliiton yhdistysjäsenet maksavat Kennelliiton jäsenlaskun kerran vuodessa. Jäsenyys säilyy voimassa, kun jäsenlasku maksetaan vuosittain ajallaan.

Jäsenlaskun eräpäivä riippuu siitä, milloin yhdistys on liittynyt Kennelliiton jäseneksi. Tämän tiedon voi tarkistaa Omakoira-palvelun kautta. Eräpäivä ei siis ole kaikilla yhdistyksillä sama.

Laskun toimittaminen

Kennelliiton yhdistysten jäsenlaskut lähetetään aina postitse paperilaskuna yhdistyksen Omakoiran mukaiseen yhteysosoitteeseen. Tämän vuoksi on tärkeää, että yhdistys muistaa päivittää ja ylläpitää yhteystietojaan Omakoira-palvelussa, jotta laskut löytävät perille.

Jäsenlaskua ei voi saada sähköposti- tai verkkolaskuna. Laskua ei myöskään voi maksaa tai tarkastella Omakoiran kautta.

Kennelliitto voi lähettää sähköpostilla ilmoituksen jäsenmaksun muodostumisesta jäsenyhdistyksen siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka yhdistys on ilmoittanut Kennelliiton rekisteriin. Mikäli yhdistyksenne haluaa sähköposti-ilmoituksen jäsenmaksusta, yhdistyksen Omakoiran Perustiedot -osiossa voi laittaa valinnan ilmoituksen lähettämisestä päälle.

Yhdistyksen jäsenmaksun maksaminen

Sähköposti-ilmoitus ei ole varsinainen lasku, eikä se sisällä kaikkia laskun maksamiseen vaadittavia tietoja. Odotathan siis varsinaisen laskun saapumista postitse.

Maksaminen

Muistathan käyttää maksaessasi laskulla olevaa viite- ja tilinumeroa. Jos lasku on maksettu väärällä tili- tai viitenumerolla, viitenumeroa ei ole käytetty tai se on kirjattu vain maksun viestikenttään, ei maksu kohdistu oikein ja lasku pysyy maksamattomana. Kirjaa tällöin ylös maksutapahtuman päivämäärä, maksajan nimi, summa, tilinumero, viitenumero sekä arkistointitunnus maksutapahtumista, ja ole yhteydessä Kennelliiton talousosastoon: talousasiat@kennelliitto.fi.

Kun lasku on maksettu oikeilla maksutiedoilla, sen kirjautumisessa voi mennä 1–3 pankkipäivää.

Mikäli laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, lähettää Kennelliitto maksukehotuksen yhdistyksen yhteysosoitteeseen.