Pentulistan sivuilta voi roduittain katsoa, kuinka monta rodun pentua välityksessä on ja mikä on pentujen hinta. Sivuilla näkyvät kasvattajan nimi ja postitoimipaikka. Kasvattajan kennelnimi toimii linkkinä pentuekohtaiseen listaukseen. Heti kun pennulle merkitään omistaja, se poistuu pentulistan sivuilta.

Pentuekohtaisissa tiedoissa näytetään tiedot kasvattajasta, tietoja rodusta, perustiedot pentujen isästä ja emästä, tiedot pennuista sekä niiden sukutaulun kuusi sukupolvea. Lisäksi palvelusta voi tarkastella pentujen isän ja emän terveystiedot, koetulokset sekä näyttelytulokset. Palvelu näyttää myös pentueen isän ja emän aiemmat pentueet ja niiden terveys- ja muut tulokset.

Kasvattaja voi lisätä koiranpentuja listalle

Vain kasvattajasitoumuksen allekirjoittaneet kasvattajat voivat laittaa pentueen Kennelliiton pentulistalle. Järjestelmä toimii sähköisesti, joten vain OmaKoira-palvelun kautta ilmoitetut pennut näkyvät listalla – paperiversiona lähetetyt pentueilmoitukset sen sijaan eivät. Pennut näkyvät listalla, kun niiden nimet ja sukupuolet ovat tallennettuina.

Pennut poistuvat listalta, kun pennun omistaja tekee omistajailmoituksen tai pentueilmoitukseen merkittyyn poistumispäivään mennessä. Pennut ovat listalla oletuksena kolme kuukautta, mutta kasvattaja voi muuttaa päivän maksimissaan kuuden kuukauden päähän. Kasvattaja voi myös itse poistaa pentuja listalta Omakoira-palvelun kautta.

Rotujärjestö tai rotuyhdistys voi halutessaan puoltaa pentulistalle lisättyjä pentueita. Yhdistyksen pentulistavastaavalle lähtee sähköposti-ilmoitus uusista pentueista ja hän voi käydä Omakoira-palvelussa (kohdasta Rotu - Pentulista) puoltamassa pentuetta. Tieto menee Kennelliiton pentulistalle näkyviin.