Kennelliitto järjestää vuosittain jossain kevään isossa sisänäyttelyssä Pohjoismaiden mestaruus -kilpailun karsintakisan. Kilpailussa valitaan edustusjoukkue kunkin vuoden Pohjoismaiden Voittaja -näyttelyyn. Joulukuussa vuoden viimeinen Suomen mestaruus -osakilpailu käydään Koiramessuilla Messukeskuksessa vain päivää ennen jännittävää Suomen mestaruus -finaalia. SM-finaalin parhaat pääsevät vuorostaan edustamaan maatamme maailmalle arvokilpailufinaaleihin.

Järjestämme kahdesti vuodessa valmennusviikonlopun, jossa junior handler -harrastajat pääsevät harjoittelemaan huippunimien johdolla. Koirien kanssa tapahtuvan lajiharjoittelun lisäksi viikonlopuissa paneudutaan koiran rakenteeseen, oppimiseen ja näyttelykunnostamiseen.

Kilpailuiden säännöt ja ohjeet on tehty Kennelliiton nuorisotoimikunnassa, jossa kaksi lajivastaavaa seuraa aktiivisesti lajin tilannetta ja kehittymistä. Haluamme lajin olevan mielenkiintoinen, innostava ja tasokas ja houkuttelevan mukaan uusia harrastajia ja tulevaisuuden huippuhandlereita.

Junior handler -tuomarit

Junior handler -tuomarien tiedot löydät tuomarihaun avulla.

Junior handler -lomakkeet