Verkkopalvelussa jäsen voi muun muassa rekisteröidä pentueita, tilata lähetteitä terveystutkimuksiin, anoa valionarvoja, tulostaa ilmaisen vakuutusarvolaskelman ja rekisteröidä tuontikoiran Kennelliittoon.

Omakoira-palvelussa on osiot myös eläinlääkäreille ja -asemille, yhdistyksille, kennelpiireille, kennelneuvojille, löytöeläinhenkilöille sekä DNA-näytteenottajille ja -laboratorioille.

Sähköisen lähetteen tilaaminen

Sähköinen lähete on terveystutkimuksiin liittyvä lähete koiralle tehtävästä tutkimuksesta eläinlääkäriasemalle. Lähetteen tilaaminen ruotsinkielellä onnistuu sivulla: tilaa lähete.

Lähete kannattaa tehdä etukäteen, jolloin säästät huomattavasti lähetteen maksusta ja asiointi eläinlääkäriasemalla on nopeampaa. Tietoa lähetteen maksamisesta löytyy ruotsiksi sivulta: maksa lähete.

Jos olet Kennelliiton jäsen, voit tilata lähetteen suoraan Omakoira-palvelustasi. Lähete on Kennelliiton jäsenelle edullisempi ja jäsen saa myös lausunnon sähköisesti (Kennelliiton antamat lausunnot) Omakoira-palveluunsa. Ennakkolähetteen teko on aina pakollista seuraavista tutkimuksista: Kuulotutkimus, Kävelytesti ja Jalostustarkastus.

Mikäli et ole Kennelliiton jäsen, voit liittyä jäseneksi Kennelliiton verkkosivujen kautta täyttämällä "Liity jäseneksi" -lomake. Sen jälkeen saat automaattisesti jäsennumeron sähköpostiisi, jolla pääset rekisteröitymään Omakoira-palveluun.

Mikäli olet jo Kennelliiton jäsen, mutta sinulla ei ole vielä tunnuksia, voit rekisteröityä Omakoira-palvelun käyttäjäksi. Rekisteröitymisen jälkeen sinulle lähetetään salasana sähköpostitse.

Jäsen saa käyttöönsä myös Omakoira-mobiilisovelluksen. Tällä hetkellä mobiilisovellus on suomenkielinen.

Mikäli havaitset käännöksissä puutteita, lähetäthän palautetta osoitteeseen: omakoira@kennelliitto.fi

Ruotsinkieliseen tiedotteeseen: Omakoira-tjänsten kan nu användas också på svenska

Lisätietoja:

Margit Vekkeli