Yksi keskeinen tavoitteemme on ymmärtää toimintaympäristömme muutokset ja reagoida niihin riittävän nopeasti. Kohtaamisen teemavuosi on erityisesti palvellut tätä tavoitetta. Olemme tunnistaneet eri kohderyhmiä, vuoden aikana olemme halunneet jalkautua entistä enemmän kentälle, kuunnella aidosti eri tavoin koiraharrastuksen piirissä olevia tai koirista kiinnostuneita henkilöitä. Olemme saaneet paljon palautetta, myös korjaavaa palautetta. Tämä on ollut Kohtaamisen teemavuoden tärkein anti – kohdata, kuunnella, keskustella. Ja mikä parasta, varsinkin koirien kanssa tapahtuvat kohtaamiset ovat ainutkertaisia, ei pelkästään perinteisissä koiratapahtumissa, vaan vaikkapa hiihtoladulla! Kohtaaminen koiran kanssa koskettaa tavalla tai toisella meitä jokaista, kirjoittaa teemavuoden 2022 työryhmän puheenjohtaja Risto Ylitalo Kennelliiton kohtaamisten teemavuoden blogissa.

Yksi keskeisin tavoitteemme on uusiutuva toimija. Kohtaamisen teemavuosi on ollut hyvä perusta uusiutumiselle. Näin ollen teemavuosi ei jää vaan vuodeksi, vaan hyödynnämme kokemukset ja opit yhdessä koko kennelyhteisön hyväksi, kehittämällä mm. päätöksentekoa, tiedottamista ja asiakaslähtöistä palvelumallia. Jokainen Kennelliiton jäsen on tärkeä, jokainen kasvattaja on tärkeä ja samalla jokainen koirista kiinnostunut ja tavallinen kotikoiran omistaja on yhtä tärkeä – me kaikki olemme Kennelliitto, Ylitalo toteaa.

Tulevaisuuden hyvää elämää koiran kanssa lähtee meistä kaikista – yhdessä, hän korostaa.

Kohtaamisen teemavuonna olemme saaneet lukea ennätysmäärän erilaisia blogeja, jotka liittyvät koiriimme. Tarinat ovat olleet koskettavia, puhuttelevia ja opettavia. Haluan kiittää jokaista kirjoittajaa vielä erikseen, olette onnistuneet tuomaan moninkertaisesti ajatuksiimme erilaisia kohtaamisen näkökulmia, mitä uskalsimme edes odottaa, hän kirjoittaa.

Nyt on aika rauhoittua läheistemme ja koiriemme kanssa joulun viettoon. Kiitos kuluneesta vuodesta, hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta!

Lue Risto Ylitalon blogikirjoitus täältä.

Tutustu myös muihin teemavuoden blogikirjoituksiin täällä.