Kaikki Kennelliiton ja sen jäsenyhdistysten järjestämät, kokeet, kilpailut ja testit on peruttu toukokuun 2020 loppuun saakka. Kennelliitto suosittaa, että kun perutun tapahtuman kulut on selvitetty, palautetaan ilmoittautumismaksut vähennettynä niistä jo suoritetut kulut.

Osallistumismaksujen palautus kokeiden, kilpailujen ja testien osalta määräytyy kunkin tapahtuman säännön ja järjestämisohjeen mukaan. Tarkempia tietoja Suomen Palveluskoiraliiton alaisten kokeiden, kilpailujen ja testien osalta saa liiton verkkosivuilta, agilitykilpailujen osalta Suomen Agilityliiton verkkosivuilta ja vinttikoirakilpailujen osalta Suomen Vinttikoiraliiton verkkosivuilta.

Tapahtumien siirtämisestä on annettu tarkemmat ohjeet

Kokeiden, kilpailujen, testien ja koulutustilaisuuksien siirtämisestä on niiden myöntäjille jo lähetetty toimintaohje, jonka mukaan myönnettyjä tapahtumia on mahdollista siirtää Kennelliiton määräämän tapahtumien järjestämiskiellon aikana. Kokeiden ja kilpailuiden siirto tehdään normaalisti Kennelliiton Omakoira-palveluun. Koulutustapahtumien siirrosta vastaa tilaisuuden järjestäjä.

Jos kokeita tai kilpailuja joudutaan siirtämään toistamiseen koronavirustilanteen takia, niin tieto siitä lähetetään sähköpostilla koe- ja kilpailusihteeri Kaisa Åkermanille, kaisa.akerman@kennelliitto.fi. Omakoira-palvelu ei anna siirtää kokeen kuin kerran, mutta tilanteen niin vaatiessa tässä asiassa joustetaan.

Koulutustilaisuuksia voidaan järjestää myös verkossa

Erilaiset koulutustilaisuudet voidaan tässä tilanteessa siirtää, perua tai järjestää verkkokursseina, jos se on mahdollista.

Kurssien myöntäjille päätösvaltaa määräaikoihin liittyvissä kysymyksissä

Kennelliiton toimistolle on tullut useita kyselyitä siitä, miten sääntöjen ja ohjeiden määräaikoihin on suhtauduttava, jos koulutustilaisuuksien järjestämiskielto osuu määräaikaan. Kennelliiton hallitus päätti kokouksessaan 17.3.2020, että toiminnanjohtaja ja toimikuntien puheenjohtajat voivat päättää aikarajojen muuttamisesta ja käytännön toimista. Koe- ja kilpailupuolella kysymykset voi osoittaa toimikunnan esittelijälle.

Kennelliiton toimisto tiedottaa verkkosivuillaan koronavirustilanteesta aiheutuvista toimenpiteistä aina kun uusia päätöksiä on tehty.

Koe- ja kilpailutoimikunnan puheenjohtaja
Esa Kukkonen

eok@esakukkonen.fi

Koe- ja kilpailutoimikunnan esittelijä