Voit tilata koirillesi myös tutkimuslähetteitä ja maksaa ne verkkomaksuna tai mobiilimaksuna. Voit täydentää koiriesi tietoja sovelluksessa esimerkiksi kuvalla ja koiraa koskevilla muistiinpanoilla sekä vakuutusnumerolla.

Uusia ominaisuuksia Omakoira-mobiilisovelluksessa:

• Virallisia selkätutkimus- ja BOAS-hengitystieoperaatiolähetteitä voi nyt tilata ja maksaa ennakkoon myös Omakoira-mobiilisovelluksella.
  • Omakoira-mobiilisovellukseen tulee jatkossa ponnahdusilmoituksia, kuten ilmoitus luvan antamisesta rokotustietojen siirtoon sekä ilmoitus avoimesta jäsenmaksusta. Ilmoituksesta voit siirtyä suoraan antamaan luvan rokotustietojen näyttämiseen mobiilisovelluksessa tai siirtyä maksamaan jäsenmaksun Omakoira-palveluun.
omakoiramobiili1
  • Avoin tai erääntyvä jäsenmaksu näkyy nyt myös Omakoira-mobiilisovelluksessa Maksut-valikossa. Avoimen jäsenmaksun voi maksaa Omakoira-mobiilisovelluksen kautta, maksu tapahtuu Omakoira-palvelussa.
  • Lähetteiden jälkimaksaminen on mahdollista nyt omistuksessasi oleville koirille ja ne näkyvät Maksut-valikon avoimissa maksuissa.
omakoiramobiili2r
  • Mobiilisovelluksesta löytyy sähköisenä Kennelliiton viralliset tuomari- ja toimitsijakortit, joilla voi todentaa pätevyyden sekä uutena ominaisuutena kortin kääntöpuolelle on lisätty teksti, joka oikeuttaa perinteisen kortin ohella kortin haltijan vapaapääsyyn näyttelyihin ja käyttökokeisiin. Voimassa olevan mobiilikortin etupuolella on pätevyyden alkamis- tai voimassaolopäivämäärät sekä pyörivä Kennelliiton logo, jota käytetään todistamaan, että pätevyys on voimassa, joten kortin kuvakaappaus ei riitä todistamaan pätevyyden voimassaoloa.
  • Ylituomarin kortissa näkyy tuomarin aktiivisuus eli tulevat ja aiemmat koearvostelut.
omakoiramobiili3

Tarkempi ohjeistus jäsenmaksun maksuun:

Omakoira-mobiilisovelluksen kautta saat nyt ilmoituksen avoimesta tai erääntyvästä Kennelliiton jäsenmaksusta ja avoin jäsenmaksu näkyy myös Maksut-valikossa. Jäsenmaksuilmoituksesta tai Maksut-valikosta voit suoraan siirtyä maksamaan jäsenmaksun Omakoira-palveluun selaimella jos olet tallentanut omat Omakoira-palvelun kirjautumistietosi Omakoira-mobiilisovellukseen, siirtyminen tapahtuu automaattisesti. Jos kirjautumistietoja ei ole tallennettu, sovellus kysyy uudelleen Omakoira-palvelun salasanan maksuun siirtymisen yhteydessä.

Omakoira-mobiilisovelluksessa voi tehdä vain yhdelle henkilölle omistajailmoituksen -tai muutoksen:

Huomioithan, että Omakoira-mobiilisovelluksessa voit tehdä omistajailmoituksen tai -muutoksen vain silloin, kun koiralle tulee yksi omistaja. Jos koiralle tulee useampia omistajia, on omistajailmoitus tai -muutos tehtävä Omakoira-palvelussa.

(Tarkennus tiedotteeseen 28.6) Omakoira-mobiilisovelluksessa ei tällä hetkellä näy sähköisissä tuomari- ja toimitsijakorteissa Suomen Palveluskoiraliiton, Suomen Agilityliiton tai Suomen Vinttikoiraliiton myöntämiä tuomari ja toimitsijakortteja. Näiden osalta sähköiset kortit ovat tulossa myöhemmin.