Kennelliitto on mukana Eläinlääkäripäivillä Messukeskuksessa 11.–13. joulukuuta. Esittelemme osastollamme Kennelliiton sähköisiä palveluita eläinlääkäreille sekä kerromme ajankohtaisista koirien terveyteen ja hyvinvointiin liittyvistä asioista.

Eläinlääkäreillä on keskeinen rooli koirien terveyden ja hyvinvoinnin edistäjinä koko koiran elämän ajan. Eläinlääkärikilinikoilla hoidetaan koirien rokotukset, terveystutkimukset ja erilaiset hoitotoimenpiteet.

Työtä riittää, sillä Tilastokeskuksen arvion mukaan Suomessa on noin 700 000 koiraa. Viime vuonna Kennelliiton jalostustietojärjestelmään tallennettiin noin 78 300 koiran terveystietoa. Valtaosa näistä on terveystutkimuslausuntoja.

Kennelliiton eläinlääkäri, ELT Liisa Lilja-Maula on paikalla Kennelliiton osastolla C6 perjantaina 13.12. kello 12–14 vastaamassa erityisesti koirien lonkka- ja kyynärniveldysplasiatutkimuksia koskeviin kysymyksiin.

Yhteistyötä sähköisissä palveluissa kehitetään

Kennelliitto on siirtämässä palveluitaan yhä enemmän sähköiseen muotoon. Tavoitteena on, että tieto koiralle tehdystä terveystutkimuksista, jotka halutaan tallentaa Kennelliiton jalostustietojärjestelmään, kulkisi sähköisesti.

Eläinlääkärintodistus on tulossa sähköiseen muotoon ja eläinlääkäri saa tulostettua sen suoraan Omakoira-palvelusta. Tämä toive esitettiin viime vuoden Eläinlääkäripäivillä ja nyt se on toteutuksessa. Rokotustiedot voi tallentaa nyt suoraan Kennelliiton Omakoira-palveluun, jos omistaja on Kennelliiton jäsen ja hän on antanut luvan tietojen tallentamiseen.

Tämä muistuttaa omistajia tulemaan ajoissa eläinlääkärille, ennen kuin rokotukset vanhenevat. Omakoira-mobiilisovelluksessa oleva rokotustodistus on virallinen Suomessa pidettävissä tapahtumissa.

Eläinlääkäreiltä kerätään palautetta Kennelliiton viestinnästä

Kennelliitto haluaa kehittää viestintäänsä eläinlääkäreille, jotta tieto kulkisi mahdollisimman hyvin tärkeille yhteistyökumppaneille. Kennelliiton osastolla voi vastata kyselyyn, jolla kerätään tietoa siitä, millaista tietoa ja mitä kanavia pitkin eläinlääkärit Kennelliitolta tietoa toivovat.

Lisätietoa Eläinlääkäripäivistä löytyy täältä.

Lisätietoja:

Liisa Lilja-Maula