Uudet vakiosopimuslomakkeet tulevat voimaan 1.4.2021. Vanhoja vakiosopimuslomakkeita voi käyttää vielä 31.12.2021 saakka.

Vakiosopimuslomakkeiden perusajatus on turvata molemmille osapuolille koiran kaupassa kohtuulliset sopimusehdot ja ehkäistä ennalta mahdollisimman tehokkaasti sopimuksista syntyviä mahdollisia kiistoja niin, ettei sopimuksia tarvitse tulkita jälkikäteen.

Seuraavat uudet vakiosopimuslomakkeet tulevat voimaan 1.4.2021:

• Sopimus koiran kaupasta
  • Sijoitussopimus narttukoirasta
  • Sijoitussopimus uroskoirasta
  • Sopimus jalostusoikeuden käytöstä
  • Sopimus koiran astutuksesta

Uudet vakiosopimuslomakkeet löytyvät täältä. Vanhoja vakiosopimuslomakkeita voi käyttää vielä tämän vuoden loppuun saakka.

Uudet ruotsinkieliset vakiosopimuslomakkeet julkaistaan huhtikuun aikana. Myös vanhat ruotsinkieliset vakiosopimuslomakkeet ovat voimassa vuoden loppuun saakka. Uudet englanninkieliset vakiosopimuslomakkeet julkaistaan toukokuun aikana.

Kasvattajille järjestettiin webinaari uusista vakiosopimuslomakepohjista torstaina 25.3. Kasvattajille järjestetään webinaarit myös kevään lopulla ja syksyn alussa. Näistä tiedotetaan lisää, kun webinaaripäivät ovat tiedossa. Tulevista webinaareista tiedotetaan myös Kurssit ja koulutukset-verkkosivulla.

Kennelliiton kasvattajatoiminnan ja vakiosopimuslomaketyöryhmän jäsen
Vesa Lehtonen
vesa.lehtonen@kennelliitto.fi