Jos koiralle tulee omistajanmuutoksen yhteydessä useampi kuin yksi omistaja, tehdään omistajanmuutos Omakoira-palvelussa tai postitse.

Koiran rekisteritodistuksen omistajailmoitusosaan tuli syyskuussa QR-koodi. Jos omistajailmoituksessa ei ole QR-koodia, on omistajailmoitus tehtävä Omakoiran mobiilisovelluksessa valinnalla Lisää käsin. Lisää käsin-toiminnossa tarvitaan valtuutusavain, joka löytyy rekisteritodistuksen omistajailmoitusosasta tai omistajamuutosilmoituksesta.

Omakoira lisää koira

Huomaa, että Omakoira-mobiilisovelluksen kautta tehdyistä omistajailmoituksista tai -muutoksista ei lähetetä omistajatodistusta postitse, vaan se toimitetaan sähköpostitse liitetiedostona.

Omistajailmoituksen tekeminen Omakoira-mobiilisovelluksessa

Tunnistusmerkinnät mobiilisti

Tunnistusmerkitsijä voi nyt lisätä pentueen tai yksittäisen koiran Kennelliiton koirarekisteriin Omakoira-mobiilisovelluksen kautta. Tunnistusmerkinnän voi joko kuvata puhelimella tai tabletilla sovelluksen kautta, tai kirjoittaa käsin. Tunnistusmerkitsijöille on tehty erillinen ohje, joka lähetetään sähköpostilla.

Omakoira tunnistusmerkintä

Tarkempaa tietoa saa sähköpostilla osoitteesta omakoira@kennelliitto.fi.