Sankarikoiran arvonimen haku tälle vuodelle päättyy 9.9. Arvonimeä anotaan Kennelliiton verkkosivuilla olevalla lomakkeella.

Kennelliitto myöntää Sankarikoira-arvoja koirille, jotka ovat merkittävästi vaikuttaneet siihen, että yksi tai useampi ihmishenki on pelastunut. Koira voi saada Kennelliiton kunniamaininnan myös muista sankariteoista.

Sankarikoiran arvonimen hakuaika päättyy vuosittain syyskuun ensimmäisellä viikolla. Kennelliiton hallitus myöntää Sankarikoiran arvonimet lokakuussa määräaikaan mennessä lähetettyjen anomusten perusteella. Määräajan jälkeen saapuneet anomukset siirtyvät käsiteltäväksi seuraavana vuonna.

Sankarikoirat palkitaan joulukuussa Koiramessuilla Messukeskuksessa, Helsingissä. Tänä vuonna Koiramessut järjestetään 15.-16.12.

Voit anoa koirallesi Sankarikoiran arvoa lomakkeella, joka löytyy Kennelliiton verkkosivuilta.

Sankarikoirien valinnat tehdään hakemuksessa annettujen tietojen ja liitteiden perusteella.

Suora linkki hakulomakkkeeseen.

Lisätietoja: