INCOC -lausuntopalvelussa ennen 1.1.2021 annetut kyynärnivelten inkongruenssi- ja olkanivelen osteokondroosin lausunnot on mahdollista julkaista Kennelliiton jalostustietojärjestelmässä omistajan hyväksynnällä.

Koiran omistaja on voinut 3.2.2022 alkaen hyväksyä lausunnon julkaistavaksi Kennelliiton jalostustietojärjestelmään. Lausunto tulee hyväksyä 3.2.2023 mennessä.

Kennelliiton jäsenet voivat hyväksyvä lausuntojen julkaisun Omakoirassa. Lausuntojen julkaisu hyväksytään Koirat-välilehdellä kohdassa ”Hyväksymiset”. Lausunnon julkaisun hyväksyminen avautuu valitsemalla koiran kohdalta ”Odottaa vahvistusta”. Kun lausunto on hyväksytty, se näkyy ”Terveystutkimukset”-sivulla. Lausunto on myös tulostettavissa samalta sivulta.

Lausunto näkyy jalostustietojärjestelmässä noin 30 minuutin päästä hyväksymisestä.

Omakoirassa lausuntojen hyväksyminen
Lausuntojen hyväksyminen Omakoirassa

Ei-jäsenet voivat hyväksyä lausuntojen julkaisun täyttämällä tämän Suostumus-lomakkeen ja lähettämällä sen Kennelliittoon sähköpostin liitteenä osoitteeseen terveystulokset@kennelliitto.fi.