INCOC -lausuntopalvelussa ennen 1.1.2021 annetut kyynärnivelten inkongruenssi- ja olkanivelen osteokondroosin lausunnot on nyt mahdollista julkaista Kennelliiton jalostustietojärjestelmässä omistajan hyväksynnällä.

Koiran omistaja voi 3.2.2022 alkaen hyväksyä lausunnon julkaistavaksi Kennelliiton jalostustietojärjestelmään. Lausunto tulee hyväksyä vuoden kuluessa (3.2.2023 mennessä).

Kennelliiton jäsenet voivat hyväksyvä lausuntojen julkaisun Omakoirassa. Lausuntojen julkaisu hyväksytään Koirat-välilehdellä kohdassa ”Hyväksymiset”. Lausunnon julkaisun hyväksyminen avautuu valitsemalla koiran kohdalta ”Odottaa vahvistusta”. Kun lausunto on hyväksytty, se näkyy ”Terveystutkimukset”-sivulla. Lausunto on myös tulostettavissa samalta sivulta.

Lausunto näkyy jalostustietojärjestelmässä noin 30 minuutin päästä hyväksymisestä.

Kennelliiton Omakoira-palvelu hyväksymiset
Kennelliiton Omakoira-palvelu odottaa vahvistusta
Kennelliiton Omakoira-palvelu hyväksyn
Kennelliiton Omakoira-palvelu terveystutkimukset

Ei-jäsenet voivat hyväksyä lausuntojen julkaisun täyttämällä tämän Suostumus-lomakkeen ja lähettämällä sen Kennelliittoon sähköpostin liitteenä osoitteeseen terveystulokset@kennelliitto.fi.

Voit olla kiinnostunut myös näistä

Welsh corgi cardigan
Olkanivelen osteokondroosi- ja matalaraajaisten koirien kyynärnivelen inkongruenssilausuntojen kirjaaminen jalostustietojärjestelmään alkaa Lue lisää