Oletko rotujärjestön jalostusneuvoja, eläinlääkäri, eläinsuojelutoimija tai muutoin koirien terveydestä ja hyvinvoinnista kiinnostunut toimija? Tule mukaan International Dog Health Workshopiin kuulemaan ja keskustelemaan koirien terveyden edistämisestä ja jalostuksen työkaluista.

Suomen Kennelliitto ja International Partnership For Dogs (IPFD) järjestävät International Dog Health Workshopin Helsingissä hotelli Scandic Parkissa 13.-15.6.2024. Tapahtuman kieli on englanti.

International Dog Health Workshop on Kennelliiton koirien terveyden ja hyvinvoinnin teemavuoden päätapahtuma. Tapahtuman teemana on Yhteistyössä koirien hyvinvoinnin puolesta. Se on jatkoa Helsingissä järjestettävälle International Conference of Canine and Feline Genetics and Genomics (ICCFGG) kokoukselle.

Osallistumishinta on 199 euroa, johon kuuluu koko ohjelma sekä lounaat, kahvitauot ja perjantain illallinen. Rekisteröidy mukaan täällä 10.5.2024 mennessä tämän linkin kautta

Kaksi tapahtumaa, yksi hinta - 5th International Dog Health Workshop 13.-15.6. ja Kasvattajapäivä 15.6.

Koska kasvattajapäivä järjestetään kansainvälisen terveyskonferenssin yhteydessä tarjoamme nyt Kennelliiton jäsenille mahdollisuutta osallistua yhdellä lipulla molempiin tapahtumiin. Ostamalla yhdistelmälipun molempiin tapahtumiin säästät osallistumismaksuissa.

KOMBO-lippu maksaa 175 € (säästät jopa 59 € ostamalla KOMBO-lippu tapahtumaan)

KOMBO-lipun saat ostettua vain tästä. Lippu on ostettavissa 29.4. (klo 14.00)–31.5. aikavälillä.

Lisätietoja Kennelliiton kasvattajapäivästä sekä KOMBO-lipusta löydät tästä

Kysymykset ja lisätietoja (kasvattajapäivät ja KOMBO-lippu): koulutus@kennelliitto.fi

Koirien terveyttä ja hyvinvointia käsitellään neljän teeman kautta

Tapahtuman aikataulun ja puhujat löydät täältä.

Tapahtuma avautuu torstaina 13.6.2024, jolloin kuullaan Suomen Kennelliiton ja IPFD:n yhteinen tervetuliaispuhe sekä IPFD:n perustajan, Brenda Bonnettin puhe ihmisen ja koiran välisestä monimutkaisesta, moninaisesta ja kehittyvästä suhteesta sekä sen vaikutuksesta kummankin terveyteen ja hyvinvointiin.

Tapahtuman sponsoreina toimivat Mars Petcare, Royal Canin ja Agria. Mars Petcarelta kuullaan tapahtumassa avajaispuhe heidän projektistaan End Pet Homelessness. Royal Caninin edustajat esittelevät projektiaan Choose Health Initiative. Agrian edustaja kertoo koirarotujen päivitetyistä terveysprofiileista (Agria Breed Profiles).

Tapahtumassa on neljä pääteemaa, joista osallistuja valitsee, minkä teeman työpajaan haluaa osallistua.

TEEMA 1: SUPPLY AND DEMAND

Puheenjohtaja: Bill Lambert, the Kennel Club of the United Kingdom

Avauspuheenvuoro: End Pet Homelessness – Jo Gale, Mars Petcare

Sponsorin esitelmä: Choose Health Initiative – Laureline Malineau ja Charlotte Venet, Royal Canin

Lyhyet esitelmät:

• Dogs Trust (Claire Calder, UK)
  • Centre for Companion Animal Welfare, Denmark (Peter Sandøe)
  • Legislation experiences from Germany (Peter Friedrich, puheenjohtaja, Saksan kennelliitto)

TEEMA 2: BREEDING FOR HEALTH AND WELL-BEING

Puheenjohtaja: Kirsi Sainio, Suomen Kennelliitto

Lyhyet esitelmät:

• Innate Health in Dogs (Dan O’Neill, Royal Veterinary College)
  • Harmonization of Genetic Testing for Dogs – progress and challenges (Aimee Llewellyn-Zaidi, IPFD)

TEEMA 3: BIG DATA

Puheenjohtaja: Kari Ekenstedt, Purdue University College of Veterinary Medicine, USA

Sponsorin esitelmä: Updated Agria Breed Profiles – Annika Forsberg, Agria Insurance

Lyhyet esitelmät:

• MyBreedData, and frequency of mutations (Jonas Donner, Wisdom Panel)
  • VetCompass epidemiologic data (Dan O’Neill, VetCompass Animal Surveillance)
  • Collecting data - Opportunities and challenges of national databases (Joanna Ilska, Englannin Kennel Club)

TEEMA 4: DOES THE COLOUR MATTER? DEFINING BREED VS VARIETY

Puheenjohtaja: Heidi Parker, Comparative Genetics Section of the Cancer Genetics and Comparative Genomics Branch, Human Genome Research Institute of NIH, USA

Lyhyet esitelmät:

• Why history matters: the story of closed breed registers in pedigree dogs (Alison Skipper, VetCompass Animal Surveillance, Royal Veterinary College, UK)
  • Crossbreeding and open stud books from a practical and organizational point of view (Helena Skarp & Sofia Malm, Ruotsin kennelliitto)
  • Experiences on crossbreeding – breed club and breeder perspective (Paula Horne, Barbet Finland ry)

IDHW logo 2024 sponsorit v2

IPFD on yleishyödyllinen organisaatio, joka työskentelee koirien terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi. Organisaatio ylläpitää DogWellNet-sivustoa. IPFD:n jäseniä ovat mukana Irlannin, Norjan, Suomen, Ranskan, Saksan, Englannin, Ruotsin, Kanadan ja Hollannin kennelliitot.

Uutista on päivitetty 22.4.2024 kello 13:51. Ohjelmaan on tullut tarkennuksia.