Suomen rally-tokojoukkue menestyi upeasti Sjællannissa Tanskassa viiknloppuna 26.-27.10.2019 järjestetyissä lajin ensimmäisissä Pohjoismaiden mestaruuskilpailuissa. Lauantaina Suomi voitti joukkuekisan kultaa, ja sunnuntaina suomalaiset veivät kaikki kolme palkintosijaa yksilökilpailuissa.

Yksilökilpailun voittivat Marika Ruottinen ja labradorinnoutaja Tähtiharjun Sunny. Toiseksi tulivat Eva-Lotta Halonen ja bordercollie Sanmar Pop. Kolmanneksi tulivat Csilla Bakos ja belgianpaimenkoira malinois M’Herceg Du Clan Du Diable.

RallytokoPM2

Suomen joukkueessa olivat mukana myös yksilökilpailussa neljänneksi sijoittunut Anna Savolainen ja bordercollie Frosty Field’s Factorial Design sekä 11. sijoittunut Liisa Parviainen ja tanskalais-ruotsalainen pihakoira Maison Coco Diamant.

RallytokoPM3

Kuvassa rally-tokon Suomen Palveluskoiraliiton nimeämä Suomen edustusjoukkue vasemmalta lukien: Anna Savolainen, Marika Ruottinen, Liisa Parviainen, Csilla Bakos ja Eva-Lotta Halonen.

Lisää tietoa kilpailuista löytyy Tanskan Kennelliiton verkkosivuilta sekä tapahtuman Facebook-ryhmästä.

Suomen rally-tokon PM-edustusjoukkueella on myös oma Facebook-ryhmä.

Vuonna 2014 viralliseksi lajiksi tullut rally-toko on kasvattanut suosiotaan viime vuosina. Kennelliiton rally-tokonuoret valmennusryhmän tavoitteena on edistää rally-tokoharrastusta Suomessa valmentamalla tavoitteellisia nuoria ohjaajia.