Kennelliiton hallitus päätti kokouksessaan 14.6.2018, että Rotukohtaisia ohjeita liioiteltujen piirteiden huomioimisesta koirien ulkomuodon arvostelussa eli RKO-ohjeita aletaan soveltaa 1.7.2018 alkaen myös NORD-näyttelyissä.

Hallitus päätti myös, että 1.1.2019 alkaen ohjeistusta aletaan soveltaa kaikissa virallisissa näyttelyissä.

Pohjoismaiset MH- ja luonnetestikuvaukset hyväksytään jatkossa

Kennelliiton hallitus päätti kokouksessaan 14.6.2018, että ulkomaisen omistaman tai hallitseman koiran Pohjoismaissa saavuttama luonnetestitulos tai MH-kuvaus hyväksytään FI MVA -valionarvoon, jos rodulla vaaditaan hyväksytty luonnetestitulos tai MH-kuvaus valionarvoon.

Päätös tulee voimaan heti. Koirien tulokset ja pisteytykset voidaan tarkistaa Ruotsin, Tanskan ja Norjan kennelliittojen avoimesta tietokannasta.
Lisätietoja voi kysyä osoitteesta valiot@kenneliitto.fi.

Lisätietoja NORD-näyttelyistä

Lisätietoja RKO-ohjeista ja NORD-näyttelyistä
Paula Rekiranta
Näyttely- ja ulkomuototuomaritoimikunnan esittelijä-sihteeri