Laura Tunkkari aloitti työnsä Kennelliiton koulutuskoordinaattorina 4. huhtikuuta. Hänen työtään on erityisesti Kennelliiton uuden koulutusstrategian toteuttaminen ja tulevien vuosien koulutustoiminnan rakentaminen.

Laura Tunkkari on kasvatustieteen maisteri Tampereen yliopistosta. Lauran opinnot ovat painottuneet aikuiskasvatustieteen, työhyvinvoinnin ja henkilöstöjohtamisen sekä koulutussuunnittelun teemoihin. Hän on ollut mukana muun muassa Tampereen yliopiston hankkeessa opiskelijoiden hyvinvoinnin tukemiseksi sekä harjoittelijana Maahanmuuttoviraston koulutus- ja kehittämispalveluissa.

- Hain Kennelliiton koulutuskoordinaattoriksi, sillä tehtävä kuulosti mielenkiintoiselta ja osaamistani vastaavalta. Opintoni antavat minulle erinomaiset valmiudet koordinoida ja suunnitella Kennelliitolle yhtenäistä pohjaa koulutuksille, kertoo Laura.

Laura Tunkkari kuvaaja Krista Riitinki

Laura laatii Kennelliiton koulutusstrategian pohjalta koulutussuunnitelman ja koordinoi Kennelliiton koulutustoimintaa.

- Tuon mukanani kasvatustieteellistä osaamista, johon kuuluu ratkaisukeskeinen, mutta ihmisläheinen ja kehitysmyönteinen työote. Olen innostunut tulevista työtehtävistäni, ja hanketyön kokemusten myötä pyrin katsomaan vastaantulevia asioita tuorein silmin uusista näkökulmista.

Lauran kanssa asustaa hänen ensimmäinen koiransa, 4-vuotias amerikanstaffordshirenterrieri Brida. Laura harrastaa Bridan kanssa palveluskoiralajeja, joista heidän päälajina on erikoisjälki. He ovat myös kokeilleet muun muassa tokoa, vesipelastusta ja raunioetsintää.

-Brida on opettanut minulle paljon ja tutustuttanut upeisiin ihmisiin ja moniin harrastuksiin. Palveluskoiralajit ovat vieneet minut mennessään ja sopivat hyvin myös Bridalle.