Koiranpäivänä 24.4. järjestetään jälleen paljon koira-aiheisia tapahtumia eri puolilla Suomea. Monissa tapahtumissa on huomioitu koiranpäivän teema ”koira ja lapsi”. Koiranpäivää vietetään jo 10. kerran.

Etelä-Pohjanmaan Kennelpiiri järjestää koiranpäivänä perinteisen koiranpäiväkulkueen Seinäjoella. Kulkue kokoontuu noin kello 12 Lakeudenpuiston parkkipaikalle.

Ruovedellä järjestetään koiranpäivänä ryhmänäyttelyn yhteydessä lapsi ja koira -kilpailu. Tuomarina on Sandra Mäkinen. Kilpailu alkaa kello 12 ja siihen ilmoittaudutaan näyttelyn toimistossa. Lisätietoja tapahtumasta löydät täältä.

Oulun Seudun Pystykorvakerho järjestää match show’n Kiimingissä, Oulussa koiranpäivänä. Match show’n yhteydessä pidetään lapsi ja koira-, lapsi ja lelukoira- sekä junior handler -kilpailut. Katso lisätietoja täältä.

Nurmeksessa järjestetään koiranpäivänä match show, lapsi ja koira -kilpailu sekä ilmainen junior handler -koulutus. Nurmeksen Seudun Kennelkerho järjestää tapahtuman Bomban Kalevan Hovilla, ilmoittautuminen alkaa klo 10.30. Lisätietoja löydät täältä.

Pohjois-Savon Kennelpiiri järjestää koiranpäivän tapahtumansa Koillis-Savon kennelkerhon toimintakeskuksessa Raukussa, Kaavilla. Päivän aikana käydään junior handler- ja lapsi ja koira -kilpailut sekä match show. Ennen kilpailuja kuullaan Kennelliiton nuorisotoimikunnan puheenjohtaja Kimmo Nokelaisen luento ja julkistetaan Pohjois-Savon Vuoden koira. Tapahtuma ja ilmoittautumiset kilpailuihin alkavat kello 12. Katso lisää täältä.

Kennelliitto viettää koiranpäivää etukäteen perjantaina 22. huhtikuuta. Kennelliitto ja koirat vierailevat helsinkiläisessä koulussa ja vantaalaisessa päiväkodissa kertomassa lapsen ja koiran kohtaamisesta ja kommunikoinnista.

Katso Kennelliiton koiranpäivämateriaalit

Muista myös koiranpäivän Facebook-sivu