Tämän vuoden Koiranpäivän kampanjalla tuodaan esille koiran asemaa perheenjäsenenä ja muistutetaan vastuullisen koiran hankinnan tärkeydestä. Haasta siis perheesi, kaverisi ja tuttavasi mukaan viettämään yhdessä Koiranpäivää 24.4. ja kerro koirasi tarina sosiaalisessa mediassa tunnisteella #koiranpäivä2019 !

Koiranpäivää vietetään tänä vuonna jo 13. kertaa. Koiranpäivän tarkoituksena on nostaa esille koiran erilaisia rooleja osana yhteiskuntaamme.

Tämän vuoden teemana on ”Tunne koiraystäväsi”. Kampanjalla tuodaan esille, että onnellinen koira onnellisessa kodissa vaatii huolellista harkintaa ennen koiran hankintaa – mahtuuko koira osaksi omaa arkea ja jos, millainen koira parhaiten sopii omaan elämäntapaan. Teemaan liittyen Kennelliitto julkaisee Koiranpäivänä kaikille avoimen Tuleeko meille koira? -verkkokurssin oppimisalusta Digitassussa.

Viime vuonna Koiranpäivä levisi sosiaalisessa mediassa laajalle ja keräsi yhteen koiraharrastajia ympäri Suomea. Kannustamme myös tänä vuonna kutsumaan tuttuja viettämään yhdessä Koiranpäivää ja kaikkia koiranomistajia kertomaan sosiaalisessa mediassa tunnisteella #koiranpäivä2019, miten karvaisen perheenjäsenen hankintaan valmistauduttiin ja millaista arkenne nykyisin on.

Materiaalit kertovat kolmen koiran tarinan

Koiranpäivän sähköisissä julisteissa seikkailevat belgianpaimenkoira Friidu, suomenajokoira Repe ja bichon frisé Pyry, jotka kertovat itsestään ystäväkirjan sivuilla. Sähköiset materiaalit julkaistaan Koiranpäivän verkkosivulla sitä mukaa kun ne valmistuvat.

Koiranpäivän julisteessa belgianpaimenkoira

Koiranpäivänä kennelpiirit ja jäsenyhdistyksemme ovat perinteisesti järjestäneet tapahtumia, joita voidaan järjestää pitkin Koiranpäivän viikkoa (22.–28.4.). Tiedotusta varten pyydämme jäsenyhdistyksiämme kertomaan tapahtumista viimeistään sunnuntaina 14.4. seuraavilla tiedoilla:

1.  Mitä tapahtuu?
  2.  Missä?
  3.  Milloin?
  4.  Mitkä yhdistykset tai muut tahot ovat mukana?
  5.  Mitä muuta paikalla on tarjolla?

Lisätietoja:

Kennelliiton viestintä viestinta@kennelliitto.fi

Voit olla kiinnostunut myös näistä

suomenpystykorvanpentu
Koiranpäivä innosti koiranystäviä tapahtumissa, somessa ja mediassa Lue lisää
Koiranpäivä 2024 papillon
Koiranpäivä 24.4.: Tule mukaan koirien terveystalkoisiin! Lue lisää