Tänä vuonna Koiranpäivällä halutaan muistuttaa ihmisen parhaan ystävän merkityksestä tärkeänä harrastuskumppanina. Haasta siis perheenjäsenesi, kaverisi ja tuttavasi mukaan juhlistamaan Koiranpäivää 24.4. yhdessä tehden! Jakakaa harrastustuokionne myös sosiaalisessa mediassa tunnisteella #koiranpäivä.

Valtakunnallista Koiranpäivää vietetään tänä vuonna jo 12. kertaa. Koiranpäivän tarkoituksena on nostaa esille koiran erilaisia rooleja osana yhteiskuntaamme. Kennelliiton tavoitteena on saada Koiranpäivä 24.4. myös almanakkaan.

Tämän vuoden teemana on ”Koiraharrastus yhdistää”. Kutsummekin kaikki koiranystävät mukaan viettämään Koiranpäivää juuri itselle sopivalla tavalla – koirapuistotreffeille, lenkkeilemään porukalla tai kokeilemaan jotain ihan uutta! Kerrotaan yhdessä koiraharrastamisen iloista sosiaalisessa mediassa tunnisteella #koiranpäivä.

Materiaalit tilattavissa ja jäsenyhdistyksiltä pyydetään tapahtumatietoja

Koiranpäivän materiaalit tuovat hauskasti esille koiraharrastuksen antoisuutta sekä koiralle että ihmiselle. Koira on varma keino kohdata uusia kaksi- ja nelijalkaisia vaikkapa arkisella iltakävelyllä. Yhdessä liikkuessa hoidetaan myös ihmissuhteita – ja nautitaan samalla luonnosta. Koira tutustuttaa parhaimmillaan myös aivan uusiin maailmoihin.

Kaikista kolmesta A4-kokoisesta julisteesta on sekä suomen- että ruotsinkieliset painokelpoiset versiot, jotka voit ladata Koiranpäivän verkkosivulta. Materiaaleja voi tarvittaessa myös tilata jaettavaksi osoitteesta viestinta@kennelliitto.fi. Kerrothan viestissäsi, mitä julisteita haluat tilata, montako kappaletta ja haluatko tekstit suomeksi vai ruotsiksi.

Koiranpäivänä kennelpiirit ja jäsenyhdistyksemme ovat perinteisesti järjestäneet tapahtumia, joita voidaan järjestää pitkin Koiranpäivän viikkoa (23.–29.4.). Jotta tapahtumista voidaan tiedottaa mahdollisimman laajasti, pyydämme kertomaan niistä sähköpostitse Kennelliiton viestinnälle 15.4. mennessä seuraavilla tiedoilla:

1. Mitä tapahtuu?
2. Missä?
3. Milloin?
4. Mitkä yhdistykset tai muut tahot ovat mukana?
5. Mitä muuta paikalla on tarjolla?

Lisätietoja:

Kennelliiton viestintä viestinta@kennelliitto.fi