Koiranpäivän teemana koiran tarina

Miten sinä valmistauduit koiran tuloon? Mitä ajattelit nähdessäsi oman pentusi ensimmäisen kerran? Millaista arkenne on nykyään? Miten koira on muuttanut elämääsi? Osallistu Koiranpäivään sosiaalisessa mediassa tunnisteella #koiranpäivä2019 ja kerro koirasi tarina! Näytetään kaikillle, että koiran omistaminen on antoisa elämäntapa. Koiranpäivänä ja Koiranpäivän viikolla eri puolilla Suomea järjestetään lisäksi erilaisia koko perheen tapahtumia.

Koiranpäivä yleisesti

Koiranpäivällä Kennelliitto haluaa muistuttaa ihmisen parhaan ystävän merkityksestä. Koiranpäivänä korostetaan pehmeitä ja lämpimiä arvoja ja kerrotaan koiran erilaisista rooleista ihmisen elämässä ja yhteiskunnassa.

Koiranpäivää vietettiin ensimmäisen kerran jo vuonna 2007. Kennelliiton tulevaisuustoimikunta mietti tuolloin koiran asemaa yhteiskunnassa ja suunnitteli keinoja, joilla koiran tuottamat hyvät asiat saataisiin kaikkien tietoon. Koiranpäivän viettämistä ehdotti toimikunnassa mukana ollut kunniajäsen Pertti Kuopila. Niin valtakunnallista Koiranpäivää alettiin viettää Pertin päivänä 24.4.

Tutustu myös Koiranpäivän Facebook-sivuihin

Aiemmat Koiranpäivät

2018 Yhdessä tekeminen
2017 Kotimaiset rodut kansallisaarteinamme
2016 Lapsi ja koira
2015 Hyvää elämää koiran kanssa - Vastuullista koirankasvatusta
2014 Hyvää elämää koiran kanssa
2013 Vastuu koiran omistajana - vastuu ympäristöstä
2012 Vastuu koiran omistajana
2011 Vapaaehtoistoiminta
2010 Terve koira yhteiskunnan jäsenenä
2009 Miten lapsi lähestyy koiraa?
2008 Koiraharrastus
2007 Koira liikuttaa

Koiranpäivän materiaalit

Kennelliitto julkaisee vuosittain Koiranpäivän materiaaleja, jotka käsittelevät kyseisen vuoden teemaa. Materiaaleja voi tilata Kennelliiton viestinnältä osoitteesta viestinta@kennelliitto.fi.

Koiranpäivän logo PNG