Kennelliitto on mukana 8.-10.12.2021 järjestettävillä Eläinlääkäripäivillä Helsingin Messukeskuksessa.

Eläinlääkärit ovat tärkeitä yhteistyökumppaneitamme. Kennelliiton jalostustietojärjestelmään kirjataan vuosittain reilusti yli 80 000 koirien terveystutkimustulosta. Eläinlääkäreiden asiantuntemus on myös tärkeä tuki koiranomistajille ja kasvattajille.

Kennelliiton osastolla Eläinlääkäripäivillä on esillä ajankohtaisista koirien terveystutkimuksiin sekä koirien terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseen liittyvää tietoa. Tänä vuonna julkistamme tapahtumassa videon, jolla Kennelliiton jalostustieteellisen toimikunnan puheenjohtaja Kirsi Sainio kertoo, miten Kennelliiton alaisessa kasvatustyössä voidaan hyödyntää roturisteytyksiä rotuyhdistyksen, kasvattajien ja Kennelliiton yhteistyönä.

Lue Kirsi Sainion blogikirjoitus täältä. Videon roturisteytyksistä apuna koirajalostuksessa pääsee katsomaan täältä.

Kennelliiton osasto löytyy Eläinlääkäripåiviltä numerolla 3f9. Tämän lisäksi toimintaamme esitellään virtuaaliosastolla. Vastaamme kysymyksiin virtuaalisivun chatissa messupäivinä kello 8.30-16.30.

Tervetuloa Eläinlääkäripäiville!

Jalostustieteellisen toimikunnan esittelijä-sihteeri