Haluatko tärkeän luottamustehtävän koirien hyvinvoinnin ja hyvän koiranpidon edistäjänä? Haemme kennelneuvojiksi asiantuntevia kennelharrastajia. Koulutamme ja valtuutamme valitut henkilöt tehtävään, jossa neuvot ja autat kasvattajia sekä koiranomistajia koiranpitoon liittyvissä asioissa.

Kennelneuvoja toimii Kennelliiton alaisuudessa luottamushenkilönä ja tekee yhteistyötä kasvattajien, koiranomistajien, kennelpiirien, Kennelliiton aluekouluttajien ja eläinsuojeluviranomaisten kanssa. Kennelneuvojat toimivat vapaaehtoisina ensisijaisesti oman kennelpiirinsä alueella.

Etsimillämme henkilöillä on:

• hyvä kenneltietämys sekä järjestökokemusta kennelpiiristä ja/tai rotujärjestöstä ja/tai alueellisesta kenneljärjestöstä
  • puolueettomuus ja hyvä yhteistyökyky
  • hyvät neuvottelu-, kuuntelu- ja esiintymistaidot
  • hyväksytysti suoritettu kasvattajan perus- ja jatkokurssi
  • voimassaoleva, vähintään viiden vuoden yhtäjaksoinen jäsenyys Kennelliitossa
  • voimassaoleva kasvattajasitoumus
  • moitteeton osallistuminen kennelharrastukseen viimeisen kymmenen vuoden ajalta (ei kurinpitorangaistuksia eikä eläinsuojelurikoksia tai -rikkomuksia)

Hae tehtävään vapaamuotoisella hakemuksella 31.3.2019 mennessä. Kerro hakemuksessa kokemuksestasi koiraharrastuksessa. Liitä hakemuksen mukaan kopiot kasvattajan perus- ja jatkokurssien todistuksista sekä omalta kennelpiiriltä saatu kirjallinen hyväksyntä kennelneuvojaksi hakemisesta.

Hakijoita valitaan haastatteluun hakemusten perusteella. Haastattelujen jälkeen osallistujat kutsutaan koulutusviikonloppuun, johon osallistuminen on edellytys mahdolliselle kennelneuvojaksi nimeämiselle. Koulutusviikonloppu järjestetään 27.-28.4.2019 Hämeenlinnassa. Koulutusviikonlopun jälkeen kasvattajatoimikunta esittää valittujen henkilöiden pätevöintiä Kennelliiton hallitukselle.

Tutustu kennelneuvojaohjeeseen

Hakemukset tulee toimittaa pdf-muodossa sähköpostitse: kasvattajatmk@kennelliitto.fi

Lisätietoja kennelneuvojatoiminnasta:

Suomen Kennelliitto