Kennelliiton kaverikoiratoiminta on hyväksytty kansainvälisen kattojärjestön Animal Assisted Intervention Internationalin täysjäseneksi eläinavusteisen toiminnan alalla.

Animal Assisted Intervention Internationalin tavoitteena on koota yhteen ne tahot, jotka jakavat saman ajatuksen ihmisen ja eläimen välisestä hyvää tekevästä yhteydestä, toiminta on laadukasta ja täyttää sille asetetut standardit. Täysjäseneksi hyväksytään yhdistykset, joiden eläinavusteinen toiminta on aktiivista, hyvin organisoitua ja toimijat koulutettuja. Lisäksi toiminnan tulee täyttää tietyt yhdistyksen asettamat standardit.

Vuosina 2012–2013 toteutettiin Kennelliiton hallituksen käynnistämä kaksivuotinen Kaverikoiraprojekti, jonka tavoitteena on ollut tuottaa kaverikoiratoiminnan strategia ja siihen pohjautuva toteutussuunnitelma kaverikoiratoiminnan kehittämiseksi. Kaverikoiratoiminta on erittäin arvokasta vapaaehtoistoimintaa, jossa on mukana Suomessa jo lähes tuhat kaverikoiraa ohjaajineen. Kennelliitto haluaa kehittää kaverikoiratoimintaa edelleen ja nyt käynnistynyt kansainvälinen yhteistyö tulee olemaan tärkeä lisä toiminnan laadun takaamisessa.