Suomen Kennelliitto täyttää ensi vuonna 135 vuotta. Koirien hyvinvointia Suomessa voidaan edistää parhaiten vahvan koiraharrastajien liiton kautta, kirjoittaa Kennelliiton kunniapuheenjohtaja Helena Suni Kennelliiton blogissa.

Blogikirjoituksessaan hän muistuttaa, että sana kennel palautuu muinaisranskan ja englannin kautta latinan koiraa merkitsevään sanaan canis. Kennelliitto on siis koirien liitto. Miten Kennelliitto toteuttaa tätä tarkoitusta, koirien edunvalvontaa?

Suni listaa kirjoituksessaan ne monet asiat, joilla Kennelliitto on edistänyt koirien hyvinvointia muun muassa terveempien ja hyvinvoivien koirien jalostamiseksi. Samalla hän tuo esille, että epäkohtia ja epäonnistumisia on, ja niihin on vaikutettava. Parhaiten tämä onnistuu yhteistyön kautta.

- Kennelliiton vahva asiantuntijuus on koiraharrastustoiminnalle mahdollisuus. Olemalla jäsenenä koirien liitossa koirien kanssa voimme yhdessä onnistua luomaan paremman tulevaisuuden, hän painottaa.

Lue Helena Sunin blogikirjoitus täältä.

Kuvassa Helena Sunin kanssa on yksi vuoden 2023 Sankarikoirista, jackrussellinterrieri Ritu.