Kaisa Huttunen on aloittanut vuoden alusta Kennelliitossa määräaikaisena projektikoordinaattorina. Kaisa työskentelee tiiviisti Kennelliiton sähköisten kurssien ja koulutusten parissa luoden sisältöjä ja käytäntöjä sähköiselle Digitassu-oppimisalustalle. Hän on koulutukseltaan kulutustutkija, palveluiden kehittäjä ja valmistunut maatalous- ja metsätieteiden maisteriksi Helsingin yliopistosta.

Kaisa Huttunen

Kaisa työskenteli valmistumisensa jälkeen tutkijana Helsingin yliopistolla. Viimeiset viisi vuotta hän on toiminut yrittäjänä ja tehnyt tutkimus- ja sisällöntuotantotöitä erityisesti eräalan toimijoille.

– Opettaminen tuli tutuksi yliopistotyövuosina. Lisäksi olen ollut mukana erilaisissa metsästäjien koulutukseen liittyvissä projekteissa ja kirjoittanut säännöllisesti riista-alan julkaisuihin muun muassa metsästyskoirien koulutukseen, käyttöön ja hyvinvointiin liittyvistä asioista, kertoo Kaisa taustastaan.

Digitassuun uusia kursseja vuoden 2019 aikana

Digitassu otettiin Kennelliitossa käyttöön vuonna 2018. Sen avulla toteutettiin osa ulkomuototuomareiden peruskoulutuksesta. Nyt kuluvan vuoden tavoitteena on avata Digitassuun suurta yleisöä palveleva opetuskokonaisuus pennun hankinnasta ja hyödyntää sitä enemmän Kennelliiton toimihenkilöille pidettävissä koulutuksissa. Oppimisalusta tulee jatkossa olemaan myös entistä tärkeämpi työkalu Kennelliiton aluekouluttajille.

– Näen verkko-oppimisympäristöt käytännöllisinä välineinä kouluttaa sekä suuria joukkoja että rakentaa pienemmille ryhmille räätälöityjä koulutuksia. Tärkeintä koulutusta suunniteltaessa on hypätä opiskelijoiden saappaisiin ja kehittää heidän tietotaitotasoonsa sopivaa materiaalia. Kohderyhmän lisäksi on tärkeä miettiä oppimistavoitteita eli mihin opiskelulla tähdätään ja mitä opiskelijan tulisi osata kurssin jälkeen, kertoo Kaisa ajatuksistaan koulutusten suunnittelijana.

Kennelmaailma ja koirat ovat Kaisalle tuttuja. Hänellä itsellään on kotona kolme suomenpystykorvaa ja karkeakarvainen mäyräkoira.

Jonna Päivike, henkilöstöpäällikkö
jonna.paivike@kennelliitto.fi