Pieneläinsairauksien erikoiseläinlääkäri Kai Skutnabb, s. 19.7.1944, kuoli 26.2.2015. Hän valmistui eläinlääkäriksi Helsingissä vuonna 1972 ja lisäksi pieneläinsairauksien erikoiseläinlääkäriksi vuonna 1988.

Kai Skutnabb oli eläinlääkärinä erittäin pidetty ja tunnettu. Hän teki pitkän uran Helsingissä Yliopistollisen eläinsairaalan klinikkaeläinlääkärinä vuosina 1972–2008 ja toimi Helsingin yliopistolla sekä kirurgina että opettajana. Kai Skutnabb oli Kennelliiton palveluksessa vuosina 1991–1995. Työtoverina hän oli ihmisläheinen ja hänellä oli aina aikaa keskustella alan asioista työtovereiden kanssa.

Kennelliitossa Skutnabb teki uraauurtavaa työtä polvitutkimuksissa ja kiersi Kennelliiton henkilöiden kanssa maakuntia tutkimassa kotimaisten rotujen, muun muassa suomenpystykorvien polvia ja otti myös verikokeita. Skutnabb perustikin polvitutkimusrutiinit Kennelliittoon.

Kai Skutnabb oli yksi Kennelliiton neljästä röntgenlausuntojen antajasta 1990-luvun alussa ja sitten Kennelliiton luustotyöryhmän jäsen vuodesta 1995 vuoteen 2013. Hän oli myös mukana Kennelliiton röntgenpaneelissa.

Yliopistollisesta eläinsairaalasta Skutnabb siirtyi vähitellen yksityispraktikoksi perustettuaan ensin eläinlääkäriasema Apexin Malmille. Viimeksi hän toimi yksityispraktikkona Vihdin Finnin Ratsutila ja Eläinlääkintä Oy:ssä.

Kai Skutnabb sai Kennelliiton uuden 125-juhlavuoden kunniaksi perustetun Pro Cane -merkin helmikuussa 2014. Aiemmin hänelle oli myönnetty Kennelliiton hopeinen ansiomerkki ja pystykorvapatsas.

Kai Skutnabbilla oli oma kennelnimi Puoskarin ja koirina hänellä oli mm. pointtereita ja saksanseisojia. Skutnabb harrasti metsästystä, ratsastusta ja tilanhoitoa.