Ilari Entola aloittaa työnsä Kennelliiton avustavana lakimiehenä 2.8.2021. Työtehtäviin kuuluu pääasiallisesti tietosuoja ja -turvaohjeistusten hallinnointi ja ylläpito, jäsenistön yleisneuvonta sekä juridisten asioiden ja asiakirjojen valmistelu.

Ilari Entola valmistui oikeustieteen maisteriksi (OTM) vuonna 2018 Turun oikeustieteellisestä tiedekunnasta. Ilari siirtyy Kennelliittoon Elisalta, jossa hän on työskennellyt lakitiimin apuna muun muassa tietosuoja- ja salassapitosopimuksia ja muita projekteja tehden. Hän tuo Kennelliittoon mukanaan juridista osaamista, erityisesti tietosuoja-asioiden ja sopimusoikeuden tiimoilta. Ilari on erikoistunut erityisesti eurooppaoikeuteen, johon myös tietosuoja ja GDPR ovat vahvasti sidoksissa.

Ilari Entola Kennelliitto

- Avustavan lakimiehen tehtävänkuva vaikutti juuri minulle sopivalta. Pääsen syventämään ja hyödyntämään osaamistani erityisesti tietosuoja-asioiden tiimoilta. Mielenkiintoisen ja monipuolisen tehtävänkuvan lisäksi myös toimiala herätti mielenkiinnon, kertoo Ilari.

Koirat ovat olleet osana Ilarin elämää jo lapsuudesta asti. Lapsuudenkodissa perheellä oli norwichinterrieri. Tällä hetkellä Ilarin elämää vauhdittaa viiden vuoden ikäinen sekarotuinen terrieri.

- Koiraharrastaminen rajoittuu lenkkeilyyn ja yleiseen yhdessäoloon. Näyttelyitä tai agilityä ei ole tullut vielä kokeiltua, mutta kuka tietää, ehkä tulevaisuudessa sekin maailma aukeaa, toteaa Ilari.