Mistä koirahyökkäykset johtuvat, kuinka niitä voi välttää, ja miten hyökkäystilanteessa tulisi toimia? Näihin kysymyksiin etsitään vastauksia Kennelliiton uusimmassa Hyvää elämää koiran kanssa -podcastissa, jossa asiantuntijavieraana on koiravalmentaja Tommy Wirén

Koirahyökkäykset päätyvät säännöllisesti uutisiin ja herättävät laajasti pelkoa. Koronavuosien jälkeen ikäviä uutisia on ollut turhan paljon, sillä korona-aikana hankittiin paljon koiria.

- Koirahyökkäysten taustalla on usein koiran arkuus tai epävarmuus, sanoo Tommy Wirén.

Hän painottaa sitä, että jokaisen koiran pitäisi käydä jonkinlainen ”koiran peruskoulu”. Podcastista saa vinkkejä siihen, millaisesta asioita koiralle kannattaa opettaa, jotta koira-arki on mahdollisimman sujuvaa, ja koira osaa suhtautua varmasti eteen tuleviin tilanteisiin.

Kuuntele Kennelliiton podcastin kymmenes jakso >

Kennelliiton Hyvää elämää koiran kanssa -podcast antaa vinkkejä koiran hankkimiseen ja koiran omistamiseen. Jaksoissa pureudutaan koiran hankkimiseen ja sen kanssa elämiseen. Keskustelemassa aiheesta juontajan kanssa ovat oman alansa kovimmat asiantuntijat. Aiheissa sivutaan koiran hankintaa, koulutusta, kasvatusta, hoitoa sekä julkisuudessa puhuttavia teemoja, kuten pentutehtailua ja käytösongelmia.

Podcast sopii koira-arkea elävien lisäksi myös koiran hankkimisesta kiinnostuneille, sillä vaikeitakin aiheita lähestytään ymmärrettävästi ja käytännönläheisesti.

Hyvää elämää koiran kanssa -podcastien sarjassa on julkaisu kaikkiaan kymmenen podcastia. Lisäksi sarjassa on julkaistu kaksi podcastia yhteistyössä Lily Talks’in kanssa.

Kuuntele aiempia jaksoja >