Faaraokoira Bazinga Gonna Be A Mighty King oli Helsinki Winner 2022 -näyttelyn paras koira. Koiran omistaa Simon Tien Hansen, Norjasta. Näyttelyn parhaan koiran valitsi Francesco Cochetti Italiasta. Näyttelyyn osallistui 5040 koiraa.

Päivän paras veteraani oli englanninspringerspanieli Adamant’s Take The Cake, jonka omistavat Alex ja Nina Waldvogel. Päivän parhaan veteraanin valitsi Laurent Heinesche Luxemburgista. Paras kasvattajaryhmä oli Eija Nurmelan ja John Niemisen Big Paw’s mustat kääpiösnautserit, tuomarina Harry Tast.

Helsinki Winner 2022 -näyttelyn loppukilpailun tulokset löytyvät täältä.

Päivän näyttelyissä oli edustettuina 336 eri koirarotua. Eniten koiria oli ilmoitettu whippettien (83), suomenlapinkoirien (80), dalmatialaisten (61), shetlanninlammaskoirien (60), ja staffordshirenbullterrierien (59) kehiin.

Näyttelyissä oli mukana koiria 14 eri maasta. Eniten osanottajia oli Ruotsista (273), Virosta (132) ja Norjasta (133). Kaukaisimmat osallistujat tulivat Espanjasta.

Näyttelypäivänä kilpailtiin myös vuoden viimeinen junior handler -Suomenmestaruusosakilpailu, jonka tuomaroi Kathleen Roosens Belgiasta. Kilpailu käytiin kahdessa ikäryhmässä. Nuoremman ikäryhmän voittaja oli Amanda Saares silkkiterrierin kanssa. Vanhemman ikäryhmän voittaja oli Sanni Lähde karkeakarvaisen kettuterrierin kanssa. Päivän paras kilpailija valittiin ikäryhmien voittajista. Sunnuntain Suomenmestaruusfinaaliin jatkaa 14–17-vuotiaiden sarjan voittaja Sanni Lähde.

Helsinki Winner 2022 BIS

Helsinki Winner 2022 -näyttelyn parhaana palkittiin Simon Tien Hansenin omistama faaraokoira Bazinga Gonna Be A Mighty King. Best in show -palkintoa luovuttamassa olivat näyttelyn parhaan koiran valinneen Francesco Cochettin lisäksi Agrian myyntipäällikkö Jan Waronen, Voittaja-näyttelyiden näyttelytoimikunnan puheenjohtaja Kari Järvinen ja Voittaja-näyttelyiden näyttelytoimikunnan varapuheenjohtaja Kimmo Mustonen. Kuva: Jukka Pätynen/Koirakuvat.fi.

BIS kasvattaja pe 2.12.2022

Päivän paras kasvattajaryhmä oli Eija Nurmelan ja John Niemisen Big Paw’s mustat kääpiösnautserit. Päivän parhaan kasvattajaryhmän valitsi tuomari Harry Tast. Kuva: DogXpress / Heidi Örling

BIS VET pe 2.12.2022

Päivän paras veteraani oli englanninspringerspanieli Adamant’s Take The Cake, jonka omistavat Alex ja Nina Waldvogel. Päivän parhaan veteraanin valitsi Laurent Heinesche. Kuva: DogXpress / Heidi Örling