Kennelliittoon rekisteröitävien tuontikoirien sukusiitosastetta aletaan valvoa koirarekisterissä 1.9.2020 alkaen. Koirarekisteriohjelmaan on luotu automaattinen toiminto, jolla tarkistetaan tuontikoiran sukusiitosaste, jottei läheisestä sukusiitoksesta syntyneitä tuontikoiria voida merkitä jalostuskäytön sallivaan FI- tai ER-rekisteriin.

Koirarekisteriohjeen mukaan pentue voidaan rekisteröidä vain EJ-rekisteriin, jos kasvattaja on toiminut Kennelliiton yleisen jalostuksen tavoiteohjelman vastaisesti parittamalla keskenään isän tai emän ja jälkeläisen tai täyssisarukset, jolloin yhdistelmän kahden sukupolven perusteella laskettu sukusiitosprosentti on aina vähintään 25. Jalostukseen ei myöskään saa käyttää koiraa, jolla on Kennelliiton hyväksymissä virallisissa terveystutkimuksissa asteikon huonoin tulos.