Koiranpäivällä Kennelliitto haluaa muistuttaa ihmisen parhaan ystävän merkityksestä. Vuosittain 24.4. vietettävänä Koiranpäivänä korostetaan pehmeitä ja lämpimiä arvoja ja kerrotaan koiran erilaisista rooleista ihmisen elämässä ja yhteiskunnassa.

Koiranpäivä 2021_verkkosivukuva

Koiranpäivä vuonna 2021

Vuonna 2021 on Kennelliiton toiminnassa koiran koulutuksen teemavuosi. Koiranpäivänä 24.4. kannustamme sloganilla ”Tassua toisen eteen – Koiranpäivä on meidän päivä” kaikkia koiranomistajia aktiiviseen elämään koiransa kanssa.

Kaikki koirat kaipaavat virikkeitä ja toimintaa. Toivotamme kaikki koiranomistajat tervetulleiksi aktiiviseen arkeen koiraharrastajien yhteisössä. Tarjoamme verkossa ja jäsenyhdistystemme kautta tietoa koiraharrastusmahdollisuuksista ja koiran koulutuksesta. Yhteinen harrastaminen koiran kanssa tuo niin koiralle kuin omistajallekin ja edistää molempien hyvinvointia.

Koronapandemia rajoittaa tänäkin keväänä koiran kanssa harrastamista ja yleisötapahtumien järjestämistä. Jaamme Koiranpäivän aktivointivinkkejä, tietoa ja tunnelmia verkossa. Haastammekin kaikki miettimään, miten hyvää elämää koiran kanssa voi jakaa muillekin sosiaalisessa mediassa ja muilla verkkoalustoilla.

Kuka tahansa voi pistää pystyyn Koiranpäivän haasteen muille somessa. Julkaisemme myös Facebook-kehykset, joilla voit osoittaa, että päivä on sinulle tärkeä, ja olet mukana. Jotta Koiranpäivän julkaisut erottuvat, julkaisuissa kannattaa käyttää hashtageja #koiranpaiva, #koiranpaiva2021, #koiranpaivaonmeidanpaiva, #tassuatoiseneteen ja #koiranpaivanvinkki.

Tutustu myös Koiranpäivän Facebook-sivuihin

Ladattavat Koiranpäivän materiaalit löydät täältä >

Webinaareista vinkkejä pennunostajille ja arkeen koiran kanssa

Kennelliitto järjestää Koiranpäivänä 24.4. kaksi maksutonta webinaaria. Niissä tarjotaan perustietoa koiran hankkijoille ja uusille koiranomistajille. Luennoitsijoina ovat koirien käyttäytymistutkija, FT Katriina Tiira ja eläintenhoidon opettaja, Kennelliiton nuorisotoimikunnan ja koirien käyttäytymisen jalostustyöryhmän jäsen Pipa Pärssinen.

Webinaari 24.4. kello 12
Mitä pitää tietää koiraa hankkiessa?
FT, eläinten käyttäytymistieteen dosentti, Katriina Tiira

Webinaari 24.4. kello 14
Neuvot perusarkeen koiran kanssa
Eläintenhoidon opettaja Pipa Pärssinen

Molempia webinaareja voi kuunnella verkossa nauhoituksina myös Koiranpäivän jälkeen, jos ei ehdi mukaan verkkoon Koiranpäivänä.

Tarkemmat tiedot webinaareista löytyvät tältä sivulta, jonne tulee linkki webinaareihin 24.4. aamupäivällä. Webinaarien yhteystyökumppaneina ovat Agria Eläinvakuutus ja Royal Canin Finland.

Meille tulee pentu -kurssi uusille koiranomistajille

Koiranpäivän viikolla Kennelliiton Digitassu-oppimisalustalla julkaistaan kurssi uusille koiranomistajille. Kurssilta saa perustietoa hyvään arkeen uuden perheenjäsenen kanssa.

Kurssi tarjoaa tietoa koiranpennun kehityksestä, kouluttamisesta ja sosiaalistamisesta, ruokinnasta, terveydestä ja liikunnasta. Uusille koiranomistajille kerrotaan myös koiraetiketistä ja koiriin liittyvästä lainsäädännöstä, koiran kanssa harrastamisesta sekä Kennelliiton jäsenyydestä ja palveluista.

Koiranpennun hankintaa harkitsevien kannattaa tutustua Digitassun Tuleeko meille koira -kurssiin.

Ensimmäinen kirjautuminen Digitassuun vaatii rekisteröitymisen. Rekisteröityneen käyttäjän sähköpostiin lähetetään salasana. Jos sähköpostia ei näy, kannattaa tarkistaa roskapostilaatikko.

Voit tutustua Kennelliiton jäsenyhdistysten järjestämiin virtuaalitapahtumiin täällä >