Koiranpäivällä Kennelliitto haluaa muistuttaa ihmisen parhaan ystävän merkityksestä. Vuosittain 24.4. vietettävänä Koiranpäivänä korostetaan pehmeitä ja lämpimiä arvoja ja kerrotaan koiran erilaisista rooleista ihmisen elämässä ja yhteiskunnassa.

Koiranpäivä 2021_verkkosivukuva

Koiranpäivä vuonna 2021

Vuonna 2021 on Kennelliiton toiminnassa koiran koulutuksen teemavuosi. Koiranpäivänä 24.4. kannustamme sloganilla ”Tassua toisen eteen – Koiranpäivä on meidän päivä” kaikkia koiranomistajia aktiiviseen elämään koiransa kanssa.

Kaikki koirat kaipaavat virikkeitä ja toimintaa. Toivotamme kaikki koiranomistajat tervetulleiksi aktiiviseen arkeen koiraharrastajien yhteisössä. Tarjoamme verkossa ja jäsenyhdistystemme kautta tietoa koiraharrastusmahdollisuuksista ja koiran koulutuksesta. Yhteinen harrastaminen koiran kanssa tuo niin koiralle kuin omistajallekin ja edistää molempien hyvinvointia.

Koronapandemia rajoittaa tänäkin keväänä koiran kanssa harrastamista ja yleisötapahtumien järjestämistä. Jaamme Koiranpäivän aktivointivinkkejä, tietoa ja tunnelmia verkossa. Haastammekin kaikki miettimään, miten hyvää elämää koiran kanssa voi jakaa muillekin sosiaalisessa mediassa ja muilla verkkoalustoilla.

Kuka tahansa voi pistää pystyyn Koiranpäivän haasteen muille somessa. Julkaisemme myös Facebook-kehykset, joilla voit osoittaa, että päivä on sinulle tärkeä, ja olet mukana. Jotta Koiranpäivän julkaisut erottuvat, julkaisuissa kannattaa käyttää hashtageja #koiranpaiva, #koiranpaiva2021, #koiranpaivaonmeidanpaiva, #tassuatoiseneteen ja #koiranpaivanvinkki.

Tutustu myös Koiranpäivän Facebook-sivuihin

Koiranpäivän materiaalit

Julkaisemme vuosittain Koiranpäivän teemaan liittyviä materiaaleja.

Tämän vuoden materiaaleja tallennetaan tälle sivulle sitä mukaan, kun ne valmistuvat. Materiaaleja voi käyttää vapaasti.

Facebookista löytyy myös Koiranpäivän kehykset, jotka voi ladata omaan profiiliin.

Materiaalipyynnöt ja kysymykset voi lähettää Kennelliiton viestintään osoitteeseen viestinta@kennelliitto.fi. Koiranpäivän logon jpg- ja png-muodossa saat viestinnästä.

Ilmoitukset rotujärjestölehdille: