Poliisikoira Piki, tullikoira Pepi, vankilakoira Santtu ja rajakoira Jäbä ohjaajineen vastaanottivat palkintonsa Koiramessujen areenalla lauantaina. Sotakoira Cooper ei valitettavasti päässyt ohjaajansa kanssa paikalle tilaisuuteen.

Lauantai-iltapäivä keräsi Koiramessujen vieraat areenalle seuraamaan Vuoden 2023 virkakoirien palkitsemista. Palkitsemistilaisuuteen osallistuivat Vuoden poliisikoira 2023 Piki ja ohjaaja, vanhempi konstaapeli Jouni Karlsson, Vuoden tullikoira 2023 Pepi ja ohjaaja, tullitarkastaja Mika Niemenmaa, Vuoden vankilakoira 2023 Santtu ja ohjaaja, vartija Antte Röntynen sekä Vuoden rajakoira 2023 Jäbä ja ohjaaja, ylirajavartija Asmo Karppinen. Vuoden sotakoira 2023 Cooper ei valitettavasti päässyt ohjaajansa kanssa paikalle palkitsemistilaisuuteen. Tilaisuudessa oli mukana myös viranomaisten edustajia.

Palkitsemistilaisuuden lisäksi virkakoirat ja virkatahot osallistuivat kahvitilaisuuteen, jossa paikalla olivat Kennelliiton sekä median edustajia.

Paljon onnea kaikille palkituille.

Voit lukea Vuoden virkakoirien 2023 esittelyt täältä.

Kennelliiton ja Agria Eläinvakuutuksen aktiviteettirahaston tunnustuspalkinto myönnettiin Suomen Pystykorvajärjestölle ja Havannalaiset ry:lle

Agria Eläinvakuutuksen ja Kennelliiton yhteinen aktiviteettirahasto myöntää vuosittain varoja yhteistyössä päättämiinsä kohteisiin.

Tunnustuksen saivat tänä vuonna Suomen Pystykorvajärjestö – Finska Spetsklubben ry sekä Havannalaiset ry työstään edustamiensa rotujen terveyden eteen. Tunnustuksen luovuttivat Kennelliiton hallituksen puheenjohtaja Esa Kukkonen ja Agria Eläinvakuutuksen maajohtaja Heidi Elomaa.

Vuoden virkakoirat 2023 Koiramessuilla
Kuva: Jukka Pätynen, koirakuvat.fi