Kiinanharjakoira Arte Figure Happy Ending on Voittaja 2014 -koiranäyttelyn paras koira. Koiran omistaa Lassi Alestalo.

Näyttelyn toiseksi paras koira oli lyhytkarvainen kaniinimäyräkoira Formula Uspeha Colibri, omistajana I.Yu Hapaeva Venäjältä.

Kolmanneksi tuli petit basset griffon vendéen Caramel Apple Van Tum-Tum's Vriendjes, omistajana Gwen Huikeshoven Hollannista.

Neljänneksi sijoittui musta suursnautseri Stablemaster's Arsene Lupin. Koiran omistaa Fabergé Frances Vihdistä.

Best in Show -tuomarina toimi Tapio Eerola. Voittaja 2014 -koiranäyttelyyn osallistui sunnuntaina yhteensä noin 7 000 koiraa.

FCI ryhmä 1 – Lammas ja karjakoirat
Australiankelpie Promotion Benelli Tornado, om. Salminen Noora, Turku

FCI ryhmä 2 – Pinserit, snautserit, molossityyppiset ja sveitsiläiset karjakoirat
Suursnautseri, musta Stablemaster's Arsene Lupin, om. Fabergé Frances, Vihti

FCI ryhmä 3 – Terrierit
Vehnäterrieri Grebnello Suzy, om. Dehlvin Marianne & Faleús Per, Ruotsi

FCI ryhmä 4 – Mäyräkoirat
Kaniinimäyräkoira lyhytkarvainen Formula Uspeha Colibri, om. Hapaeva I.Yu., Venäjä

FCI ryhmä 5 – Pystykorvat ja alkukantaiset tyypit
Amerikanakita Estava Rain Only Style Remains, om. Birkmar Friedrich, Norja

FCI ryhmä 6 – Ajavat ja jäljestävät koirat
Petit basset griffon vendéen Caramel Apple Van Tum-Tum's Vriendjes, om. Huikeshoven Gwen, Hollanti

FCI ryhmä 7 – Kanakoirat
Bourbonnaisinseisoja Spectrolite's American Ice Man, om. Savolainen-Pulli Satu, Vantaa

FCI ryhmä 8 – Noutajat, ylösajavat koirat ja vesikoirat
Amerikancockerspanieli Very Vigie Freezing-In-Finland, om. Vartiainen Sanna, Mahlu

FCI ryhmä 9 – Seurakoirat ja kääpiökoirat
Kiinanharjakoira Arte Figure Happy Ending, om. Alestalo Lassi

FCI ryhmä 10 – Vinttikoirat
Saluki El Hamrah Chason-Shir, om. Harimaa Harri, Naarajärvi

Paras veteraani
Japaninpystykorva Enfloy'z Novaah-Lee A Charmant Lady, om. Werner Helene & Werner Ewa, Ruotsi

Paras kasvattajaryhmä
Lhasa apso Chic Choix, Kares Juha

Jeena Kantosalo on junior handlerien Suomen mestari

Sunnuntaina käytiin myös junior handlerien SM-finaali. Sen voitti Jeena Kantosalo. Toiseksi tuli Ellen Harjanne ja kolmanneksi Janette Lehto.

Vuoden parhaat palkittiin

Voittaja-näyttelyn yhteydessä palkittiin myös Vuoden Veteraani 2014, Vuoden Näyttelykoira 2014 ja Vuoden Kasvattaja 2014.

Vuoden Veteraani 2014
Samojedinkoira Talvituuli Peaceful Pearl, Neva Susanna & Ari

Vuoden Näyttelykoira 2014
Petit basset griffon vendéen Nightdream Ricky Martin, om. Bergström Kristina

Vuoden Kasvattaja 2014
Lhasa apso Chic Choix, Kares Juha

Katso kuvia Koira2014-tapahtumasta Facebookista.

Lisätietoja:
Suomen Kennelliitto, tiedottaja Päivi Mäntylä, 050 366 4809, paivi.mantyla@kennelliitto.fi
Suomen Kennelliitto, verkkotiedottaja Kati Vesalainen, 044 752 4815, kati.vesalainen@kennelliitto.fi