Helsinki Winner-, Nordic Winner- ja Voittaja-koiranäyttelyiden tuomareista on nyt julkaistu kattavat esittelyt Koira2013-tapahtuman internetsivuilla. Sivuilla on kymmeniä mielenkiintoisia tuomariesittelyjä kuvineen. Kansainväliset koiranäyttelyt ovat osa Koira2013-tapahtumaa, jonka Kennelliitto järjestää Messukeskuksessa Helsingissä 13.–15.12.2013.

Tuomarit kertovat esittelyissä muun muassa omista koiristaan, tuomarihistoriastaan sekä harrastuksistaan. Tuomarit ovat itse toimittaneet kuvat ja esittelyt.

Näyttelyiden tuomarikaarti on erittäin kansainvälinen. Koiria arvostelee yhteensä 98 tuomaria 29 eri maasta. Tuomareista 38 on suomalaista.

Kunkin näyttelypäivän päätteeksi valitaan näyttelyn paras koira eli Best in Show. Tämä tehtävä on varattu arvostetuille kaikkien rotujen tuomareille. Perjantaina järjestettävän Helsinki Winner -näyttelyn parhaan koiran valitsee Rainer Vuorinen. Lauantain Nordic Winner -näyttelyn kunniatehtävä on annettu espanjalaiselle Carlos Fernandez Renaulle ja sunnuntaina Voittaja-näyttelyn parhaan koiran valitsee Soile Bister.

Kolmipäiväisessä Koira2013-tapahtumassa on näyttelyiden lisäksi tarjolla luentoja, joista saa neuvoja koiran kanssa elämiseen. Näytöksistä ja lajiesittelyistä saa vihjeitä, mitä koiran kanssa voi harrastaa. Lajiesittelyjä on tarjolla mm. koiratanssista, rallytokosta, agilitystä, flyballista ja koirakeilauksesta.

Perjantaipäivä on suunnattu erityisesti nuorille, joita kiinnostaa ura koirien parissa. Perjantaina koira-alan ammatteihin kouluttavat oppilaitokset esittelevät toimintaansa ja alan ammattilaiset kertovat omasta työstään.

Tutustu Koira2013-tapahtumaan ja näyttelyiden tuomareihin osoitteessa www.koira2013.fi

Lisätietoja:
Kennelliiton viestintäpäällikkö