Lapinporokoira Suukkosuun Shamaani on Voittaja 2013 -koiranäyttelyn paras koira. Koiran omistaa Sari Laitinen ja Pinja Hiltunen Kajaanista.

Näyttelyn toiseksi paras koira oli keskikokoinen villakoira Canmoy's Black Magic, jonka omistavat Carita Lund ja Claudia Papini. Kolmanneksi tuli petit basset griffon vendéen Nightdream Ricky Martin, omistajana Kristina Bergström.

Neljänneksi sijoittui sileäkarvainen collie Clingstone's Famous Footstep, omistajina Satu Asikainen ja Johanna Kirveskoski.

Best in Show -tuomarina toimi suomalainen Soile Bister. Voittaja 2013 -koiranäyttelyyn osallistui sunnuntaina yhteensä 7 800 koiraa.

FCI ryhmä 1 – Lammas ja karjakoirat
Sileäkarvainen collie Clingstone's Famous Footstep, om. Asikainen Satu & Kirveskoski Johanna, Pekola

FCI ryhmä 2 – Pinserit, snautserit, molossityyppiset ja sveitsiläiset karjakoirat
Newfoundlandinkoira Nemiron Pina Colada, om. Rajala Sinikka & Rajala Rauno, Kangasala

FCI ryhmä 3 – Terrierit
Valkoinen länsiylämaanterrieri Who's Yes And Who's No, om. Eskonen Sami-Petteri, Helsinki

FCI ryhmä 4 – Mäyräkoirat
Kääpiömäyräkoira lyhytkarvainen Naa-Naan Ilotulitus, om. Selen Stina, Orimattila

FCI ryhmä 5 – Pystykorvat ja alkukantaiset tyypit
Lapinporokoira Suukkosuun Shamaani, om. Laitinen Sari & Hiltunen Pinja, Kajaani

FCI ryhmä 6 – Ajavat ja jäljestävät koirat
Petit basset griffon vendéen Nightdream Ricky Martin, om. Bergström Kristina, Helsinki

FCI ryhmä 7 – Kanakoirat
Gordoninsetteri Goango Black Booms, om. Malo Minna, Ii

FCI ryhmä 8 – Noutajat, ylösajavat koirat ja vesikoirat
Cockerspanieli Skjervtun's Choise Of Saga, om. Borgersen Elin, Norja

FCI ryhmä 9 – Seurakoirat ja kääpiökoirat
Villakoira keskikokoinen Canmoy's Black Magic, om. Lund Carita & Papini Claudia, Kaukalampi

FCI ryhmä 10 – Vinttikoirat
Saluki Qirmizi Ovation, om. Eriksson Nicklas & Solberg Eriksson Ingunn, Ruotsi

Paras veteraani
Skyenterrieri Olivia Spirit Of American Idol, om. Granlund Hanna & Dahlbom Thea, Ojakkala

Paras kasvattajaryhmä
Newfoundlandinkoira Wave Seeker's, om. Lius Outi

Vilma Helle on junior handlerien Suomen mestari

Sunnuntaina käytiin myös junior handlerien SM-finaali. Sen voitti Vilma Helle Espoosta. Toiseksi tuli espoolainen Nea Harjanne ja kolmanneksi Sanna Mari Martikainen Siilinjärveltä.

Kävijätavoite täyttyi

Koira2013-tapahtumassa kävi viikonlopun aikana noin 50 000 kävijää. Viikonlopun aikana järjestettyihin koiranäyttelyihin osallistui yhteensä noin 23 000 koiraa.

Katso kaikki sunnuntain tulokset ja voittajien kuvat täältä.

Katso lauantain tunnelmia kuvagalleriasta ja Facebookista.

Lisätietoja:
Suomen Kennelliiton viestintäpäällikkö