Vesa Lehtonen aloittaa hallintosihteerin tehtävässä Kennelliitossa 1. toukokuuta. Hallintosihteeri toimii Kennelliiton hallituksen ja valtuuston kokousten sihteerinä. Työhön kuuluu myös erilaisia projekteja ja tapahtumia.

Lehtonen on toiminut aiemmin pitkään Puolustusvoimissa upseerin tehtävissä. Tällä hetkellä hän on muun muassa Kennelliiton hallituksen jäsen ja kasvattajatoimikunnan puheenjohtaja.

Vesa Lehtonen_Aino Pikkusaari

Koiraharrastusmaailma on Lehtoselle tuttu myös aktiivisesta toiminnasta eri koiraharrastusyhdistyksissä sekä ulkomuototuomarina. Hän on kasvattanut pitkään valkoisia länsi-ylämaanterriereitä.

- Työ hallintosihteerinä Kennelliiton toimistossa antaa mahdollisuuden oppia luottamustehtävien lisäksi uusia asioita toimiston sisällä ja nähdä tämä harrastuskenttä myös tätä kautta. Haluan olla mukana kehittämässä meidän yhteistä harrastusmahdollisuuttamme myös toimiston puolelta, sanoo Lehtonen.

Vesa Lehtonen luopuu luottamustehtävistään Kennelliitossa ennen hallintosihteerin pestin aloittamista. Kennelliiton hallitus nimeää kasvattajatoimikunnan uuden puheenjohtajan kokouksessaan 4. toukokuuta.

Kennelliiton toiminnanjohtaja
Markku Mähönen