Kuopiossa 3.-5. elokuuta järjestetyssä Sawo Show’ssa kokeiltiin uutta Showlink-mobiilisovellusta. Siinä yhdistyvät sähköinen näyttelyluettelo ja siihen nivottu reaaliaikainen tulospalvelu. Kokeilu sai paljon hyvää palautetta, ja viikonlopun aikana sovelluksen oli ladannut puhelimeensa noin 4000 käyttäjää.

- Käyttäjät olivat pääosin erittäin tyytyväisiä, kertoo palvelun kehittämisestä vastaavan Kennelliiton tytäryhtiö Prettybit Projects Oy:n toimitusjohtaja Juha Tenhunen.

Hän painottaa, että viikonlopun aikana sovelluksesta oli käytössä testiversio. Palvelua kehitetään koko ajan.

Käyttäjäpalautetta kerättiin verkossa ja paikan päällä

Tenhunen päivysti Sawo Show’ssa kaikkina näyttelypäivinä aamusta iltaan, ja vastaili myös käyttäjien kysymyksiin Facebook-ryhmässä Koiranäyttelyt. Ryhmän kautta tuli paljon hyvää palautetta, niin kiitosta ja kehuja kuin monta hyvää kehitys- ja korjausideaakin.

Käyttäjät olivat pääosin erittäin tyytyväisiä palveluun ja antoivat sille hyviä arvosanoja sovelluskaupassa. Tulokset kehistä päivittyvät palveluun hyvin sitä mukaa kun kehätoimitsijat päivittivät tietoja verkkoon. Tulosten esitystapaa pidettiin erittäin selkeänä ja sovellusta muutenkin helppokäyttöisenä. Käytettävyysasioista tuli jonkin verran palautetta muun muassa navigoinnista. Tätä kehitetään seuraavaksi, lupaa Tenhunen.

- Sovellukseen tuodaan testiversiosta puuttuneet junior handler- ja kasvattajaryhmätulokset. Seuraavaan versioon tuodaan myös kehäkartat, näyttelyn ohjelma ja muut lisätiedot. Kieliversiot jäävät odottamaan sitä, että sovellus saa lopullisempaa muotoaan, jotta käännöstyötä ei tarvitse tehdä moneen kertaan.

Käyttäjäpalautteen keruun ohella kokeilussa seurattiin sitä, millaista kuormaa palvelun käyttö aiheuttaa tietokantapalvelimelle.

Sähköinen luettelo painetun luettelon rinnalle

Koska palvelu oli koekäytössä, ei siitä vielä tiedotettu laajemmin kuin Sawo Show’n näytteilleasetttajille ja yleisölle. Palvelu voidaan ottaa laajemmin käyttöön heti, kun lopullinen testaus on suoritettu alkusyksyn aikana.

- Palvelua on mahdollista hyödyntää kaikissa niissä näyttelyissä, joissa on käytössä Showlinkin näyttelypalvelut, kertoo Showlink Oy:n toimitusjohtaja Johanna Tuomi.

Näyttelytoimikunta voi edelleen itse päättää, haluavatko he näyttelyynsä reaaliaikaisen tulospalvelun kehistä, sähköisen arvostelun ja Showlink-mobiilisovelluksen.

Viikonlopun aikana sähköinen näyttelyluettelo oli koekäytössä ilmainen kaikille sovelluksen käyttäjille. Jatkossa luettelo muuttuu maksulliseksi. Lopullista hintaa ei ole vielä päätetty, mutta se tulee olemaan edullisempi kuin painettu näyttelyluettelo. Sähköinen palvelu ei korvaa kokonaan painettua luetteloa. Näyttelytoimikunta päättää, miten sähköistä luetteloa hyödynnetään.

Showlink-mobiiilisovelluksen voi ladata käyttöön Apple Store’sta tai Google Play’sta.

Lisätiedot:

Juha Tenhunen
Toimitusjohtaja, Prettybit Projects Oy
juha.tenhunen@prettybitprojects.fi

Johanna Tuomi
Toimitusjohtaja, Showlink Oy
johanna.tuomi@showlink.fi

Showlinksovellus2
Nyt voit ladata puhelimeesi uuden Showlink-mobiilisovelluksen.

Voit olla kiinnostunut myös näistä