Mitä on koiranjalostus ja mitä se ei ole? Miten koirien terveyttä ja hyvinvointia voidaan kehittää jalostuksen kautta? Koiranjalostuksesta käytännössä ja jalostuksen tulevaisuudesta kertoo Kennelliiton podcast-sarjan kahdeksannessa jaksossa Kennelliiton jalostustieteellisen toimikunnan puheenjohtaja, dosentti Kirsi Sainio.

Koira on monessa perheessä rakas lemmikki ja perheenjäsen. Siksi toivotaan, että koira olisi mahdollisimman terve koko elämänsä ajan. Tähän myös koiranjalostuksessa kiinnitetään paljon huomiota.

- Koiran ylläpito ja hoivaaminen ei ole enää niin yksinkertaista kuin aikoinaan, jolloin maatalon pihalla juoksenteli Musti vapaana. Koirasta on tullut monelle perheenjäsen ja sen ylläpitoon ja terveyteen laitetaan rahaa, sillä muun muassa eläinlääkärikustannukset ovat kasvaneet, kuvailee Kennelliiton jalostustieteellisen toimikunnan puheenjohtaja Kirsi Sainio Kennelliiton podcastissa.

Hyvää elämää koiran kanssa podcastissa puhutaan koiranjalostuksesta ja muun muassa siitä, mikä on eri toimijoiden – Kennelliiton, rotujärjestöjen ja -yhdistysten, koirankasvattajien, koiran ostajan ja koiranomistajan rooli terveempien ja hyvinvoivien koirien jalostuksen kehittämisessä.

Kuuntele Kennelliiton podcastin kahdeksas jakso >

Kennelliiton Hyvää elämää koiran kanssa -podcast antaa vinkkejä koiran hankkimiseen ja koiran omistamiseen. Jaksoissa keskustellaan koirista, niiden omistajista, koiran hankkimisesta ja niiden kanssa elämisestä. Podcastissa keskustelemassa ovat toimittaja Leena Seppinen ja oman alansa kovimmat asiantuntijat. Podcastit on tehty yhteistyössä A-lehtien Generon kanssa.

Hyvää elämää koiran kanssa -podcastien sarjassa julkaistaan kaikkiaan kahdeksan podcastia joka toinen viikko. Lisäksi julkaisemme kaksi podcastia yhteistyössä Lily Talks’in kanssa.

Kuuntele aiempia jaksoja >