Movet-laboratorio hyväksyttiin Kennelliiton viralliseksi geenitutkimuksia tekeväksi laboratorioksi. Toinen Kennelliiton hyväksymä laboratorio on GenoscoperOy.

Seuraavat Movetin kautta saatavat geenitestit hyväksytään virallisiksi: polveutumisen varmistus (ISAG standardin mukainen mikrosatelliittimarkkereihin perustuva määritys), DNA-tunnisteet (ISAG standardin mukainen mikrosatelliittimarkkereihin perustuva määritys), T-box luonnontöpöhäntä, julkaistu mutaatio suoralla määrityksellä, PLL (primaarilinssilukasaatio), julkaistu mutaatio suoralla määrityksellä, FN (familiaarinen nefropatia cockerspanielit), julkaistu mutaatio suoralla määrityksellä, prcd-PRA (etenevä verkkokalvon surkastuma), julkaistu mutaatio suoralla määrityksellä.

Movet-laboratorion edustajat lisätään Kennelliiton toimiston ylläpitämään DNA-näytteenottajien listaan.

- Olemme todella tyytyväisiä että jatkossa pystymme palvelemaan koira-asiakkaita yhä paremmin, toteaa Movetin toimitusjohtaja Ann-Marie Määttä.

Movet Oy on suomalainen eläindiagnostiikan ammattilainen, joka palvelee suuren eläinlääkärikunnan lisäksi myös eläinten omistajia ja kasvattajia.

Tarkennus 20.5.2014: Hyväksyttyjä testejä ryhdytään polveutumisen varmistuksia lukuun ottamatta tallentamaan Kennelliiton jalostustietojärjestelmään vasta, kun se on teknisesti mahdollista. Polveutumisen varmistus -tulokset tallennetaan normaalisti.