Koiramessuviikonlopun aikana pidetään kansainväliset Helsinki Winner 2015- ja Voittaja 2015 -koiranäyttelyt, jotka ovat kotimaisen näyttelyvuoden ehdoton kohokohta ja maailman mittakaavassakin yhdet suurimmista koiranäyttelyistä. Näyttelyt tuovat Messukeskukseen 16 000 koiraa 330 eri rodusta. Molemmat näyttelypäivät huipentuvat ryhmäkilpailuihin, joissa valitaan näyttelyn paras koira eli Best In Show. Loppuhuipennusta on t&

Kunkin näyttelypäivän loppuhuipennuksessa valitaan päivän paras veteraani, päivän paras kasvattajaryhmä, roturyhmien parhaat ja lopuksi näyttelyn paras koira.

Näyttelypäivän huipennus tarjoaa katsojalle erinomaisen tilaisuuden nähdä suuri määrä eri koirarotuja. Finaalissa on mukana lähes kaikki näyttelyssä mukana olevat rodut ja muutaman tunnin aikana areenan poikki juoksee jopa yli 800 koiraa livebändin soiton saattelemina.

Ryhmäkilpailuja voi tulla seuraamaan, vaikka koiranäyttelyt eivät olisi ennestään tuttuja. Juontajat Nicke Lignell ja Paula Lehdistö kuljettavat katsojan iltapäivän finaalien läpi kertomalla eri roduista, näyttelyn kulusta ja siitä, mitä on tapahtunut ennen kuin koirat ovat päätyneet areenalle.

Ryhmäkilpailuja voi tulla seuraamaan Areenalle halliin 1 molempina päivinä kello 16 alkaen.

Koiramessuilla järjestetään myös erilliset pentunäyttelyt 5–9 kk vanhoille pennuille. Samoin kuin aikuisten koirien, myös pentujen näyttelyt huipentuvat loppukilpailuihin. Pentunäyttelyiden ryhmäkilpailuja voi seurata molempina päivinä paikan päällä hallissa 4 arviolta klo 15 alkaen.

Viikonlopun ohjelmia voi seurata myös kotisohvalta

Jos et pääse paikan päälle, Areenan tapahtumia ja ryhmäkilpailuja voi seurata myös suorana netistä.

Lauantaina suorana lähetyksenä näytetään Helsinki Winner 2015 -ryhmäkilpailut klo 16 alkaen.

Sunnuntaina Areenan tapahtumia voi seurata suorana aamupäivästä alkaen. Tällöin näytetään koiratanssin Pohjoismaiden mestaruuskilpailut alkaen klo 10.30, Sankarikoirien palkitsemistilaisuus alkaen klo 13.30, junior handler -Suomen mestaruusfinaali alkaen klo 14.15 ja Voittaja 2015 -näyttelyn ryhmäkilpailut alkaen klo 16.

Sunnuntain ohjelmat ja lauantain koiratanssikilpailun karsinnat tulevat katsottaviksi tallenteina saman päivän aikana ja ovat katsottavissa myös messujen jälkeen.

Linkit ohjelmalähetyksiin löydät tapahtuman aikana ja sen jälkeen täältä.

Miia Lahti
Viestintäpäällikkö