Seuraava sydämen ultraäänitutkimuksen näyttötilaisuus järjestetään huhti- tai toukokuussa Yliopistollisessa Eläinsairaalassa. Hakemukset tulee toimittaa viimeistään sunnuntaina 19.3.2023.

Kennelliiton hyväksymän sydämen ultraäänitutkimuksen saa suorittaa Suomessa laillistettu eläinlääkäri, joka on osallistunut hyväksytysti Kennelliiton sydänsairaustyöryhmän järjestämään näyttötilaisuuteen; poikkeuksena pieneläinten kardiologian eurooppalaisen tai amerikkalaisen Diplomate-tutkinnon suorittanut eläinlääkäri, jonka ei tarvitse osallistua näyttötilaisuuteen. Muun ulkomailla hyväksytyn, virallisia sydämen ultraäänitutkimuksia tekemään oikeuttavan jatkokoulutuksen riittävyyden arvioi hakemuksesta sydänsairaustyöryhmä.

Osallistuakseen näyttötilaisuuteen eläinlääkärin tulee toimittaa hakemus Kennelliiton sydänsairaustyöryhmälle viimeistään sunnuntaina 19.3.2023 osoitteeseen jalostusposti@kennelliitto.fi. Hakemukseen liitetään

• Ansioluettelo, josta selviää riittävä työkokemus pieneläinkardiologiassa sekä käydyt jatkokoulutuskurssit
  • Sydäntutkimuksessa käytettävissä oleva laitteisto (ultraäänikone ja sydänfilmitutkimus)
  • Potilaspäiväkirja, josta ilmenee viimeisen 3 vuoden aikana tehdyt koirien sydänultratutkimukset (tutkimusten määrä, potilaan rotu/ikä/diagnoosi).
  • Eläinlääkärin työssään käyttämällä ultraäänilaitteella suoritettu täydellinen sydäntutkimus kahdesta potilaasta, joista toisella tulee olla läppäsairaus. Ultraäänitutkimuksen ohjeet löytyvät täältä.

Näyttötilaisuuden osallistujat hyväksytään hakemusten perusteella. Osallistuakseen eläinlääkärillä tulee olla myös Kennelliiton auskultaatio-oikeudet.

Ultraäänitutkimuksen seuraava näyttötilaisuus järjestetään huhti- tai toukokuussa Yliopistollisessa eläinsairaalassa Viikissä. Tarkempi ajankohta ilmoitetaan hakijoille erikseen. Osallistumismaksu on 500 euroa. Osallistumismaksulla katetaan mm. näyttötilaisuuden vastaanottavien eläinlääkäreiden palkkiot.

Lähetä hakemus viimeistään 19.3.2023 sähköpostitse osoitteella jalostusposti@kennelliitto.fi. Kuvat ja videot ultraäänitutkimuksesta voidaan toimittaa erikseen lataamalla ne pilvitallennuspalveluun ja toimittamalla linkki kyseiseen kansioon osoitteeseen jalostusposti@kennelliitto.fi.

Ohjeet eläinlääkäreille kennelliiton hyväksymän sydämen ultraäänitutkimusoikeuksien hakemiseen.

Lisätietoja:
Laura Ripatti
Sydänsairaustyöryhmän sihteeri
jalostusposti@kennelliitto.fi

Voit olla kiinnostunut myös näistä

Paimenkoiranpentu
Koirien sydänsairaudet ja niiden diagnostiikka Lue lisää
Valkoinen koira juoksee niityllä
Sydänsairauksia kartoitetaan sydänkuuntelun ja ultraäänitutkimuksen avulla Lue lisää
labbis mustalla taustalla
Kennelliiton hyväksymät virallisia terveystutkimuksia tekevät eläinlääkärit Lue lisää