Seuraava sydämen ultraäänitutkimuksen näyttötilaisuus järjestetään 9.4.2022 Yliopistollisessa Eläinsairaalassa. Hakemusten tulee olla lähetetty viimeistään 28.3.2022.

Kennelliiton hyväksymän sydämen ultraäänitutkimuksen saa suorittaa Suomessa laillistettu eläinlääkäri, joka on osallistunut hyväksytysti Kennelliiton sydänsairaustyöryhmän järjestämään näyttötilaisuuteen; poikkeuksena pieneläinten kardiologian eurooppalaisen tai amerikkalaisen Diplomate-tutkinnon suorittanut eläinlääkäri, jonka ei tarvitse osallistua näyttötilaisuuteen. Muun ulkomailla hyväksytyn, virallisia sydämen ultraäänitutkimuksia tekemään oikeuttavan jatkokoulutuksen riittävyyden arvioi hakemuksesta sydänsairaustyöryhmä.

Ultraäänitutkimuksen näyttötilaisuus

Osallistuakseen näyttötilaisuuteen eläinlääkärin tulee lähettää hakemus Kennelliiton sydänsairaustyöryhmälle. Hakemukseen liitetään

• Ansioluettelo, josta selviää riittävä työkokemus pieneläinkardiologiassa sekä käydyt jatkokoulutuskurssit
  • Sydäntutkimuksessa käytettävissä oleva laitteisto (ultraäänikone ja sydänfilmitutkimus)
  • Eläinlääkärin työssään käyttämällä ultraäänilaitteella suoritettu täydellinen sydäntutkimus kahdesta potilaasta, joista toisella tulee olla läppäsairaus. Ultraäänitutkimuksen ohjeet ovat saatavissa työryhmältä.
  • Potilaspäiväkirja, josta ilmenee viimeisen 3 vuoden aikana tehdyt koirien sydänultratutkimukset (tutkimusten määrä, potilaan rotu/ikä/diagnoosi).

Näyttötilaisuuden osallistujat hyväksytään hakemusten perusteella. Osallistuakseen eläinlääkärillä tulee olla myös Kennelliiton auskultaatio-oikeudet.

Seuraava näyttötilaisuus

Ultraäänitutkimuksen seuraava näyttötilaisuus järjestetään 9.4.2022 Yliopistollisessa eläinsairaalassa Viikissä. Osallistumismaksu on ensikertalaiselta 500 euroa ja näytön uusijalta 300 euroa. Osallistumismaksulla katetaan mm. näyttötilaisuuden vastaanottavien eläinlääkäreiden palkkiot. Postita hakemus viimeistään 28.3.2022 osoitteella Kennelliiton sydänsairaustyöryhmä / Laura Ripatti, Kamreerintie 8, 02770 Espoo.

Ohjeet eläinlääkäreille kennelliiton hyväksymän sydämen ultraäänitutkimusoikeuksien hakemiseen.

Lisätietoja:
Laura Ripatti