Pohjoismaiden Voittaja -näyttely järjestettiin 12.–13.12. Tukholmassa Ruotsissa. Näyttelyyn osallistui yli 8 000 koiraa ja kehissä nähtiin paljon myös suomalaiskoiria. Viikonlopun aikana Tukholmassa kilpailtiin junior handlerin Pohjoismaiden mestaruudesta. Suomi voitti hienosti joukkuekultaa ja yksilökilpailussa kolmanneksi sijoittui Maija Puska Tuusulasta.

Näyttelyn parhaimman koiran titteli meni Ruotsiin yorkshirenterrieri Debonaire’s Hold Me Now’lle, jonka omistaa Bernice Unden. BIS 2 oli ruotsalainen isovillakoira Da Maya Huffish Copyright Woman, jonka omistavat Charlotte Sandell ja E Torrealba Zuleika. Kolmanneksi BIS-kehässä sijoittui ruotsalainen Saluki Qirmizi Ovation, jonka omistavat Ingunn Sohlberg Eriksson ja Nicklas Eriksson.

BIS 4 oli upeasti Frances Fabergen kasvattama ja omistama suomalainen suursnautseri Stablemaster’s Arsene Lupin. BIS-kehän tuomaroi ruotsalainen Paul Stanton.

Myös ryhmäkilpailuissa nähtiin hienoja suorituksia suomalaiskoirilta. Leonberginkoira Namupalan Bling Smack Chap, jonka on kasvattanut Satu Korkeakallio oli toinen ryhmässä 2. Skotlanninterrieri Quaint Quincent, omistajanaan Arja Tuuliniemi, sijoittui kolmanneksi ryhmässä 3. Partacollie Bristregal Queen of Regal omistajanaan Nina Janger, puolestaan sijoittui neljänneksi ryhmässä 1.

Lisäksi moni suomalaiskoira lähti kotimatkalle Pohjoismaiden Voittaja -tittelin kanssa. Kennelliitto oli paikalla Pohjoismaisella torilla kuvaamassa viikonlopun aikana menestyneitä suomalaiskoiria. Näyttelyn tunnelmiin voit palata Facebook-ryhmässä, josta löydät osastolla napatut tunnelmakuvat menestyjistä.