Suomalaiset näytteilleasettajat olivat menestyksekkäitä Maailman Voittaja -näyttelyssä Amsterdamissa 10.-12. elokuuta. Kennelliiton osastolla kävi kuvattavana yli 130 tittelivoittajaa, ja titteleitä tuli Suomeen enemmänkin. Menestystä suomalaisille tuli myös Benelux Winner -näyttelyssä 9. elokuuta sekä Maailman Voittaja -näyttelyn yhteydessä järjestetyissä erikoisnäyttelyissä.

Suomalaisille tuli menestystä myös ryhmäkilpailuissa. Lauantain 11. elokuuta BIS2-veteraani oli Senja Mäkisen lagotto romagnolo Foogel Basileo. Parikilpailussa BIS-pari oli Jussi Lindholmin azawakhit ja BIS4-pari Mikko Ylitalon englanninsetterit. Sunnuntaina 12. elokuuta parikilpailun BIS3-pari oli Nina Björnström-Lehtosen Miniwin’s kääpiövillakoirat.

FCI:n 2-ryhmän RYP4 oli Tuulikki Tammiala-Salosen pyreneittenkoira Chenespace Force Awakens. FCI:n 6-ryhmän RYP1-juniori oli Hanna Leinosen kasvattama grand basset griffon vendeén Mingrands Frozen Flakes, joka oli myös näyttelyn toiseksi paras juniori. FCI:n 7-ryhmän RYP2 oli Minnä Härmän stabijhoun Sinisuven Fernando ja se oli myös koko näyttelyn paras hollantilaisten rotujen edustaja. FCI:n 9-ryhmän RYP3 ja RYP1-juniori sekä näyttelyn kolmanneksi paras juniori oli Tiina Tauloksen kasvattama bostoninterrieri Canmoy’s Boston Globetrotter. RYP4 oli Tanja Hakamon kasvattama tiibetinterrieri Falamandus Remastered Edition.

Useita ryhmävoittoja myös Benelux Winner 2018 -näyttelyssä

Benelux Winner 2018 -näyttelyssä FCI:n 3-ryhmän RYP3-juniori oli Anni Leivon parsonrussellinterrieri Cavalli The Full Force Lara. FCI:n 6-ryhmän RYP3 oli Auli Haapiainen-Liikasen dunkerinajokoira Sivesindhogdos D Odin ja RYP3-juniori Anne Kotalammen beagle Ami Shegodayedwand.

FCI:n 9-ryhmän RYP3 oli Jenni Peltola-Galidicin coton de tuléar Simply Grand Schumann ja RYP4 Tiina Tauloksen kasvattama bostoninterrieri Canmoy’s Boston Ride’Em Cowgirl. FCI:n 10-ryhmän RYP2 oli Marina Aaltion whippet Sagramour Graceful Henrietta.

Suomalainen Bellarina Nurminen sijoittui viidenneksi Benelux Winner -näyttelyn junior handler -kilpailussa.

Tittelivoittajien kuvia voi ihailla Facebookissa

Paljon onnea kaikille Amsterdamissa menestyneille! Kaikki Maailman Voittaja 2018 -näyttelyn, Benelux Winner 2018 -näyttelyn ja Maailman Voittaja -näyttelyn yhteydessä järjestettyjen erikoisnäyttelyiden tulokset löytyvät täältä.

Kennelliiton osastolla otettuja kuvia Maailman Voittaja -näyttelyn tittelivoittajista voi käydä ihailemassa Facebook -ryhmässä Maailmalla menestyneitä suomalaiskoiria.

Amsterdamissa saavutetut tittelit saa Suomen jalostustietojärjestelmään, kun lähettää Showlinkille lomakkeen, jossa näkyy koiran nimi ja rekisterinumero, eli viestiin voi liittää arvostelulipukkeen (Certificate) lisäksi esimerkiksi Entry Card’in, jossa näkyy koiran tiedot. Tiedot voi lähettää sähköpostilla osoitteeseen valiot@kennelliitto.fi tai postitse osoitteeseen Showlink Oy, PL 20, 79101 Leppävirta. Lisätietoja saa numerosta 09 8873 0306. Numero palvelee kello 11-17.

Hollantilaiset valionarvot anotaan maan kennelliitosta (Raad van Beheer):

Howawartit kuvattavana
Howawartit kuvattavana Suomen Kennelliiton osastolla.
Parsonrussellinterrierit kuvattavina Suomen Kennelliiton osastolla.
Junior handler Benelux Winner -näyttelyssä

Uutista muokattu 20.8. Korjattu stabijhou Sinisuven Fernandon omistajan nimi sekä koirarodun kirjoitusasu.

Voit olla kiinnostunut myös näistä