Sileäkarvainen collie Clingstone's Make My Day oli tänään Helsingin Messuhallissa järjestetyn Pohjoismaiden Voittaja 2017 -näyttelyn paras koira. Koiran on kasvattanut ja omistaa Satu Asikainen. Voittajan valitsi Kari Järvinen. Päivän paras veteraani oli Päivi Silomäen sekä Toivo ja Anni Lielahden suomenpystykorva Loukkaharjun Lapinukko, tuomarina Marja Talvitie. Paras kasvattajaryhmä oli Satu Asikaisen Clingstone&

Näyttelyssä valittiin myös paras pohjoismaista rotua edustava koira, joka oli karjalankarhukoira Maria Kärnän sekä Maija ja Rauno Aholan omistama Rohmoivan Ava. Voittajan valitsi Paavo Mattila.

Pohjoismaiden Voittaja 2017 -näyttelyyn osallistui yli 7500 koiraa.

Pohjoismaiden JH-mestaruuskipailun joukkuevoiton vei Islanti

Koiramessuilla järjestettiin myös junior handlerien Pohjoismaiden mestaruuskilpailu, johon osallistui nelihenkinen joukkue jokaisesta Pohjoismaasta. Taitavat nuoret kilpailivat sekä yksilö- että joukkuemestaruuksista. Joukkuekilpailun voiton vei Islanti. Yksilökilpailun voittaja oli Bergling Gunnarsdottir Islannista. Kilpailun tuomarina toimi Jason Lynn Iso-Britanniasta.

Helsinki Puppy Show’n voittaja karkeakarvainen mäyräkoira

Lauantaina jaettiin myös Lauri Vuolasvirta -palkinnot ansiokkaasta koirankasvatustyöstä. Palkinnon sai kaikkiaan 45 kasvattajaa.

Kennelliiton verkkopalveluissa on valitettavasti ollut tänään ongelmia. Toivomme, että saamme korjattua ongelmat pian. Näyttelyn loppukilpailuiden tulokset löytyvät Showlinkin verkkosivuilta.

Koiramessujen viikonlopun ohjelma löytyy täältä.

Pohjoismaiden Voittaja 2017 -näyttelyn kaunein koira oli Satu Asikaisen kasvattama ja omistama sileäkarvainen collie Clingstone's Make My Day. Voittajan valitsi Kari Järvinen. Mukana palkitsemisessa olivat Royal Canin Finlandin myyntijohtaja Laura Honko, Agria Eläinvakuutuksen maajohtaja Anna Linder, kennelliiton valtuuston puheenjohtaja Eeva Anttinen sekä Voittaja-näyttelyiden näyttelytoimikunnan varapuheenjohtaja Kimmo Mustonen. Kuva: Heidi Örling.

Pohjoismaiden Voittaja 2017 -näyttelyn paras veteraani oli Päivi Silomäen sekä Toivo ja Anni Lielahden suomenpystykorva Loukkaharjun Lapinukko, tuomarina Marja Talvitie. Kuva: Linda Holopainen

Pohjoismaiden Voittaja 2017 -näyttelyn paras kasvattajaryhmä oli Satu Asikaisen Clingstone's lyhytkarvaiset colliet. Kuva: Linda Holopainen

Pohjoismaiden Voittaja 2017 -näyttelyn paras pohjoismainen koira oli Maria Kärnän sekä Maija ja Rauno Aholan omistama karjalankarhukoira Rohmoivan Ava. Kuvassa vasemmalla Agria Eläinvakuutuksen maajohtaja Anna Linder ja Royal Canin Finlandin myyntijohtaja Laura Honko. Kuva: Linda Holopainen

Lauri Vuolasvirta -palkinnon saajat palkittiin Koiramessujen Areenalla ennen loppukilpailuiden alkua. Kuva: Jukka Pätynen