Vuoden 2022 kilpailussa palkittiin Kerry- ja vehnäterrierikerho ry:n, Labradorinnoutajakerho ry:n ja Suomen Japaninpystykorvayhdistyksen lehdet. Palkinnot jaettiin Kennelliiton vuoden 2023 valtuuston kevätkokouksessa.

Ensimmäisen sijan saavutti Kerry- ja vehnäterrierikerho ry:n Kerry&Vehnä, jonka päätoimittajana toimii Päivi Sipiläinen. Palkinnon perusteluissa nostettiin esille lehden vuodesta toiseen korkeatasoisena säilytetty, suunniteltu ja harkittu toteutus, sama sivukoko ja omintakeinen, karhea paperinlaatu.

Toisen palkinnon sai Labradorinnoutajakerho ry:n Labradori. Lehden päätoimittaja on Johanna Alasuutari. Perusteluissa huomioitiin lehden monipuolisuus. Lehti käsittelee kaikkia labradorinnoutajien omistamisen osa-alueita monipuolisesti ja hyvin aina metsästyksestä virkakoiriin, näyttelyistä muihin harrastuksiin ja kotikoiriin.

Kolmanneksi sijoittui Suomen Japaninpystykorvayhdistyksen Valkohuisku. Lehden päätoimittajana toimii Eveliina Scharin. Lehteä kehuttiin malliesimerkiksi pienemmän yhdistyksen hyvästä rotulehdestä. Lehdessä kaikki on pientä ja kaunista, sivutila käytetään tarkasti, jolloin mukaan saadaan mahtumaan paljon erilaista asiaa ja tarinaa rodusta ja sen ihmisistä.

Onnittelut kaikille voittajille!