Raimo Aitto-Ojan omistama Puskajussin Pahapoika ajoi voittoon suomenajokoirien Kilpa 2013 -ottelussa Närpiössä 9.-10.11.2013.

Ajokuninkuudesta eli suomenajokoirien Suomen mestaruudesta oli kilpailemassa 12 lohkokarsintojen kautta selviytynyttä koiraa sekä vuosien 2011 ja 2012 ajokuningas Hakatien Rico. Lauantain tulostaso oli kohtuullisen korkea, useampi ykköstulos syntyi. Kilpailu oli kuitenkin tasaista ja sunnuntain eriin lähdettäessä kaikki oli vielä suuntaan ja toiseen mahdollista.

Sunnuntain sää oli koirille todella rankka – aamuyön ja päivän vesisade sai jänikset pysymään piiloissa ja koirat joutuivat tosissaan hakemaan, ennen kuin ajot pääsivät alkamaan. Pitkin päivää tilanne muuttui ja voittajan nimeä saatiin odotella aivan loppumetreille asti. Kärkikolmikko teki töitä tasatahtiin ja viimeisenä metsästä saatiin kisakeskukseen uusi Ajokuningas 2013, Puskajussin Pahapoika.

Kilpa 2013 järjestettiin tänä vuonna 73. kerran. Vuoden 2013 ottelun järjestämisvuorossa oli Vaasan Kennelpiiri ry ja kisapaikkana Närpiö. Käytännön järjestelyistä vastasi Västkustens Stövarklubb rf - Länsirannikon Ajokoirakerho ry.

Kilpa on Suomen Kennelliiton valtakunnallinen suomenajokoirien SM-kilpailu, joka käydään kaksipäiväisenä.